zondag, juli 31, 2005

30 juli 2005

ik heb vandaag de engelse versie van harry potter te pakken gekregen. Ik ben na een uur na de afgesproken tijd met Jimmy naar Bangkok vertrokken om even naar de film te gaan. We hebben The Island gezien een film over klonen en van dat alles. De cinema was een kruising van cinema, kermis en winkelcentrum, en daar was dan ook een boekenwinkel waar ik op een heel voordelige Thaise prijs het boek heb gekocht. In de cinemazaal zelf was het ijskoud, met tenen waren bevroren toen ik er buiten kwam. Het was een goede film, en ik heb genoten van het engels, alles op tv is hier thais gesproken. Juist voordat de film begon was er een spotje waar iedereen plots bij opstond om respect te toten aan de koning. Ik was aan het fantaseren hoe dat in Belgiƫ zou verlopen J
na de film zijn we nog even naar het shoppingcenter erlangs gegaan daar heb ik mij een thaise SIM-kaart gekocht mijn nummer is 6646575049. (voor als je eens zou willen bellen)
na dit alles zijn we ook weer met de bus (we hebben heel de rit naar huis recht blijven staan, anderhalfuur lang, in het begin kwam de chauffeur iedereen zeggen dat ze meer naar achteren moesten schuiven zodat er nog meer mensen op de bus konden we waren sardientjes) terug richting huis gegaan. Of toch niet helemaal. Ik ben eerst heel Jimmy haar familie goedendag gaan zeggen, die wonen allemaal op in een straal van 1kilometer van elkaar. En toen kon ik eindelijk naar huis. Maar daar aangekomen bleek de poort op slot en ben ik maar weer teug naar Jimmy haar huis gegaan. Het was er we gezellig, ze zaten allemaal zonder stroom en overal stonden kleine gele kaarsjes geplakt.