zaterdag, juli 23, 2005

9 juli 2005

Wat een dag was het weer, er is van alles gebeurd. Ik heb m’n eerste Thaise aankoop gedaan, een flesje water en twee stukken fruit, en dat alles voor minder dan €1.
Ik heb mij vandaag ook moeten voorstellen in het Thais voor zo’n 200 Thaise mensen, gelukkig moest iedereen van AFS dat doen want wie weet wat we allemaal gezegd hebben.

sawadika kha
chan su sanne kha
chan i u sip pain kha
chan matha pratee belyiam kha
chan pay you tee chinawatt nakhon nayok kha
kapoen kha

Het welkomsfeest vond ik stroef verlopen, we kwamen in een rozenhaag binnen zijn toen met z’n alle (ongeveer een 50man) het podium opgegaan en ons één voor één voorgesteld. Toen kwam jouw advisor en kreeg je een bloemenkrans om je nek. Mijn advisor lijkt niet zo een goede Engelse spreker te zijn, dus dat kan nog moeilijk worden. Ook heeft elk land zijn land moeten voorstellen op een “creatieve manier”. Wij hebben uiteindelijk met z’n 16 het Belgisch volkslied gezongen, hoe droog!! En op het einde van de avond was er nog een soort ceremonie met kaarsen waarbij we allemaal een wit koordje rond onze pols kregen. En dat is zowat alles.
Maar de dag kan toch nog niet gedaan zijn als je weet dat dit de laatste keer is dat je eens goed kunt Nederlandse tetteren voor zo’n twee maanden. Dus ben ik nu naar de andere hotelkamer naar de meiden.