donderdag, april 06, 2006

29 maart 2006

er was gisteren afgesproken dat ik met Bo en Bank mee naar Nakhon nayok zou gaan op het brommertje. Dus in de morgen kropen we met ons drieën op de brommer. Het plan was dat zij naar school gingen gaan voor twee uur en ik zou naar het internetcafé gaan. allemaal goed en wel, maar nu bleek het internetcafé nog niet open te zijn. dus moest ik mij nog even bezighouden in een stad met Thaise mensen die mij allemaal aankeken alsof ik van mars was. ik ben dan maar even naar het postkantoor gewandeld om de prijzen om pakketen op te sturen zijn. en zoals ik al gedacht had ging precies negen uur het internetcafé open. Ik vond het eerder raar dat het precies om negen uur was, ik zit toch nog steeds in Thailand niet? na een uurtje zat mijn zus al langs mij om dan Bank te gaan zoeken. Hij was nog niet op de plaats die we hadden afgesproken, hij zou pas een uur later opdagen met een vriend van hem, een vriend met een roze handtas en blijkbaar heeft hij er nog 99 andere thuis liggen.
Bo en ik waren dus maar naar de bibliotheek gegaan. En toen kwam Bank eraan en hij wou nog niet naar huis. Dus we gingen terug naar het internetcafé. Bo zat op sites van Barbie en Kitty (verschrikkelijk roze sites!!!) en Bank heeft een emailadres aangemaakt waar ik bij moest helpen omdat alles in het Engels was. en toen ons uur weer om was was het ook tijd om naar huis te gaan. dus weer zaten we met ons drieën op de brommer, alleen hebben ze mij nu vertelt dat dit normaal niet mag en je een boete van 400bath kunt krijgen, en natuurlijk waren er juist nu een heleboel agenten in de buurt. Dus na een minuutje rijden reed er ook al een agent langs ons maar hij had blijkbaar niet veel zin om echt iets te doen en gaf gewoon een waarschuwing en reed verder. gelukkig.
In de avond gingen we uiteten, alleen met het gezin dacht ik, toch niet! er kwamen een heleboel collega’s van mijn moeder mee eten, ook de visetende gaat uitspuwende madam die ook nog eens recht tegenover mij zat, ik heb de helft van de tijd met mijn ogen dicht gegeten. Jakkie. we (bank, bo, ik en nog twee andere) hadden niet veel zin om de hele tijd braaf aan de tafel te blijven zitten, daarom zijn we maar naar de winkel gegaan die achter het restaurant lag. Er waren ook videospelletjes waar we een tijdje hebben om te spelen en daarna hebben we nog allemaal een ijsje gegeten en toen braaf zitten wachten in de bak van de jeep. En toen was de dag weer eens voorbij.