zondag, augustus 14, 2005

13 augustus 2005

Mijn Thaise moeder stond om 7uur aan mijn slaapkamer deur, we gingen naar een tempel. Daar aangekomen kwam het weer op hetzelfde neer, kijken hoe monniken aan het eten zijn J. Maar tot mijn grote verrassing was er na nog een plechtigheid ontbijt!
We gingen de restjes (denk ik) van de monniken opeten. Er stonden zeker tien verschillende gerechten op de grond maar eerlijk gezegd zag het er niet zo smakelijk uit en daarom heb ik mij tot de rijst en groenten gehouden. En plots stond er een monnik met een bord brood en iets Thai dat op smoutebollen lijkt langs mij. Heerlijk.
Ik denk dat dit een tempel is waar mijn familie vaker komt, ze kende er redelijk veel mensen en natuurlijk moesten ze allemaal weten waar ik vandaan kwam, maar die uitleg heb ik aan mijn ouders overgelaten.
Terug thuis kreeg ik te horen dat we om 1uur naar Bangkok gingen. Waarom dat wast ik op dat moment nog niet. Dus heb ik mijn wekker op half 1 gezet en mij weer bezig gehouden met van alles totdat er plots op mijn slaapkamer deur werd geklopt, boa, airconditioning ?!?
Mijn vader met een bende jongens die iets met de airconditioning gingen doen. Er is een deur op mijn kamer die naar het dak van de keuken leidt en daar moesten ze dus iets doen. Ze liepen van dat dak door mijn kamer terug naar beneden, was wel een grappig zicht, want ik zat op mijn bed toe te kijken. Naderhand hebben ze de airconditioning op mijn kamer ook nog zuiver gemaakt, heel die tijd heeft die buiten deur dus opengestaan. En voor vandaag was mijn kamer muggenvrij, nu heb ik alweer verschillende muggen op mijn kamer en verschillende muggenbeten op mijn armen. L Toen ik nog eens beneden ging kijken liepen er plots heel veel mensen in ons huis. Weer een bende familie!
Die bende familie is uiteindelijk mee naar Bangkok geweest in ons busje. In Bangkok aangekomen bleken we dat we naar één of andere beurs gingen waar van alles te doen was. En die beurs was natuurlijk ter ere van de verjaardag van de koningin. Je kon er van alles kopen, handtassen, schoenen, planten en we zitten nog steeds in Thailand dus ook eten en drinken. Je kon er ook een massage krijgen, dat heb ik niet gedaan, maar even late”r heb ik wel een bloem gemaakt (anders gezegd, een doekje op een stok gedraaid) en nog een ketting met kraaltjes, ik voelde mij precies een kind van acht.
Eenmaal terug buiten was het al donker, en zijn we nog even gestopt in de Lotus. En ik heb eindelijk enveloppen, nu de postzegels nog. En er zijn weer nieuwe dvd’s gekocht, YES!