zaterdag, augustus 06, 2005

5 augustus 2005

vandaag was er die speaking contest van Iman, ik ben ook mee geweest, maar veel heb ik er niet van gehoord alles speelde zich achter gesloten deuren af. Ik heb een hele middag zitten wachten samen met TITI, ale zo noem ik haar toch omdat ik haar echte naam niet kan onthouden, en TITI is van ting-tong dat gek betekent J ze is ook de zotste hier. Maar we hebben ons wel geamuseerd. Ik heb ook met andere kandidaten gebabbeld en toen besefte ik dat Iman niet ging winnen, die andere leken zo uit Engeland te komen, er was geen enkel Thais accent te horen in hun Engelse taal. Iman is uiteindelijk zesde van de acht geworden, toch niet laatste, zelf was ze heel teleurgesteld, maar ik heb haar nog proberen op te beuren. Niks aan te doen.
Te’rug op school was die sportweek al blijkbaar bezig van gisteren, maar daar had ik niets van gezien omdat ik nu al voor de tweede dag weg was. Dus ik heb nog een beetje naar die sporten gekeken, er was ook foosball, voetbal op een kleiner veld met maar vijf spelers, wist niet dat dat bestond. Terug op het kantoor heb ik nog met Titi zitten grappen, en op het laatste was ik zo moe dat ik en zij de slappe lach kregen om een heel stom mopje. We hebben trouwens twee hele som-oo’s opgegeten met ons twee, als je nu maar eens wist wat dat was, ik kan het u niet vertellen want ik weet er de Nederlandse of de englese naam niet van.
’s Avonds thuis zijn we weer eens gaan uiteten, mijn moeder was ondertussen weer terug, maar was wel ergens anders gaan eten, geen idee waarom.
We hebben in een resort gegeten, het leek allemaal heel sjiek op het begin, als u glas halfvol namen ze het weg om het terug te vullen, en ik zat daar in mijn slobberkleren. Maar toen begon het heel om te slaan en er waren kinderen aan het rondrennen en aan het spelen dat er plots een heel ander sfeertje hing, was echt raar om te maken.