woensdag, september 14, 2005

12- 13september 2005

maandagmorgen was ik zo moe dat ik niet eens mijn gsm die ik hier als wekker gebruik kon uitzetten, ik ben dan ook gewoon in mijn bed blijven liggen, en toen ik eindelijk om negen uur wakker was, was er niemand meer in het huis. Heerlijk, geen school en niemand in het huis zodat ik kon doen wat ik wou. En dat was, internet, maar toen mij dat teveel op mijn zenuwen ging werken na een uur of vier omdat het steeds uitviel, heb ik mij maar voor de megagrote tv genesteld om naar UBC te kijken. En dat is zowat hoe mijn maandag is verlopen, het enige hoogtepunt waren de berichtjes die mijn klasgenoten mij gestuurd hadden en het telefoontje die ik van jimmy had gekregen om te vragen waar ik was. ze zei dat mijn vader mij niet durfde wakker te maken in de morgen dus was hij maar vertrokken.
Dinsdag stond er dan weer school op het schema, en al die speciale dingen op school zijn zo een beetje aan het weggaan, het was weer een doodnormale dag waar ik gewoon met mijn klasgenoten meeging, en zo ben ik in de les boedisme terecht gekomen, alé ik dacht dat het de les boedisme was want ze begonnen allemaal boedistische gebeden op te zeggen, hoewel het toch met tegenzin was.
Deze keer moest ik ik weet niet hoe lang wachten tot ik thuis was, want mijn vader en ik zijn nog eerst naar de fruitmarkt in de buurprovincie gegaan om 16 pomelo’s te halen, mmmmmmm. Maar ze waren niet voor bij ons thuis, maar voor mensen op school. terug thuis bleken mijn ouders weer voor een avond weg te gaan, we waren weer met ons drieen, dat ook wil zeggen dat het eten winder is omdat mijn broer of zus het heeft gemaakt inplaats van mijn moeder. Maar dat nemen we er wel even bij.
En toen ik mij aan het klaarmaken was om mijn tweedagelijkse douche te nemen was het opeens donker. Het regende buiten zo hard dat de stroom was uitgevallen, ik ging dus op de tast terug naar benenden op zoek naar een beetje licht maar ik dacht opeens aan mijn gsm die mij de weg naar beneden zou wijzen, en met dat licht hebben we ook kaarsjes gevonden die ons de rest van de avond nog licht hebben gegeven. Maar ik moest mij nog steeds douche, dus nam ik ook zo een geel kaarsje mee naar de badkamer, amaai dat is gezellig. En zoals ik al zei hebben we de rest van de avond in het kaarslicht gezeten, kleurplaten ingekleurd, dat is trouwens mijn nieuwe hobby geworden, kleurplaten inkleuren. Maar dat is redelijk moeilijk bij kaarslicht, en als ik klaar ben met een tekening hang ik die op in mijn kamer zodat daar een beetje meer kleur is. Ik zal er eens een foto van maken.