dinsdag, september 20, 2005

15 september 2005

het is Silvie haar verjaardag vandaag, en ik ben er niet… mijn doel was vandaag dus ook proberen te bellen naar haar om haar een gelukkige verjaardag te wensen. Dat heeft veel frustratie met zich meegebracht, eerst zeggen ze mij aan de telefoon in twee talen dat dit telefoon nummer niet bestaat thais en engels, maar het engels is op zijn thais dus heel moeilijk te verstaan. Dan krijg ik aansluiting maar ik versta niets van alles wat er gezegd wordt omdat ik alleen maar gekraak hoor. Ik wissel mijn thaise simkaart in voor mijn Belgische, hier is helemaal niet mee verder te gaan omdat hier het telefoonnummer helemaal niet bestaat. 008328975…. Of is het nu 0328975…. Of misschien wel 08975…. Geen van alle, dan maar weer terug naar de thaise simkaart en wachten dat de connectie beter wordt. Om drie uur in de middag, drie uur later dus kan ik eindelijk bellen. Nu kwam alles toch wel vijf seconden later Silvie…..Ja? gelukkige verjaardag…..dank u! natuurlijk ws er meer gezegd, maar dat ga ik hier niet vertellen, wat was ik blij dat ik gewoon even kon bellen.
Dat is al één obstakel opgelost voor vandaag, toen ik even bekomen was werd ik door mijn ooh zo lieve klasgenoten naar de karaoke van school gesleurd, de microfoon belande al rap in mijn handen, en heb er dan ook maar gebruik van gemaakt. Zombie was het liedje, één van de twee niet britney spears Engelstalige liedjes die ze hier kennen. De rest waren allemaal thaise liedjes, ze hadden er zelfs één voor mij opgedragen, welcome to thailand.