dinsdag, februari 14, 2006

4 februari 2006

na heel weinig slaap in de bus kwamen we om vier uur ’s nachts aan in Bangkok. Daar kregen we al een soort van ontbijt, het stond gewoon klaar en je kon nemen als je wou. En na dat te plunderen heeft iedereen zich zowat neergelegd op de vloer in de aircokamer waar de deur van openstond waardoor de muggen me hebben opgegeten. Een hel! En de zon kwam op en voor iedereen kwam de tijd om afscheid te nemen van wie nog overbleef. Mij was nog niets gezegd als ik wel werd afgehaald of om hoe laat. En na een telefoontje bleek dat rond tien uur te worden voor mij. Één van de laatste dus. Maar gelukkig werd ik opgehaald door mijn gastouders in tegenstelling met andere die de bus of de trein moesten nemen met veel te vel winkelbabage. En nadat ik nog rap een douche had genomen in het afs kantoor stond mijn vader daar klaar om naar huis te gaan. ik heb in de jeep geslapen, het was eerlijk gezegd comfortabeler dan de bus. Natuurlijk zouden mijn ouders niet naar Bangkok komen om alleen mij af te halen, ze hebben nog een stop gedaan bij wat ik denk dat een markt was hoewel er meer auto’s stonden dan dat er dingen waren om te kopen. Maar ik ben ik de auto blijven zitten slapen. En daarna hebben we nog een verschrikkelijke lunch gehad ergens in een restaurant op de weg naar huis. Thuis aangekomen ben ik gewoon in mijn bed gekropen, nadat ik mijn spullen had opgeruimd natuurlijk. En ’s avonds vroeg mijn broer aan mijn slaapkamerdeur als ik misschien naar een party wou, waar halen ze al die party’s toch vandaan dacht ik nog. Ik ben niet meegegaan omdat ik mijn ogen niet eens voor tien minuten open kon houden. ik dacht dat dat rond negen uur ’s avonds moest zijn geweest, maar eigenlijk was het zes uur. Ik ben hier wel vaker in de was met de tijd omdat het hier zo veel te vroeg donker is in de winter. Ze hebben hier ook geen winteruur wat ze wel kunnen gebruiken. Ik lig hier soms om acht uur in mijn bed omdat ik denk dat het tien is.