zaterdag, augustus 27, 2005

26 augustus 2005

vandaag ben ik op school gebleven, en even later kreeg ik telefoon van Paula om te vragen waar ik was, “on my school.” “ you can come to my school if you want.” Ik was er gisteren al geweest, dus ben ik maar bij mijn school gebleven. Ik ben pas echt in gang geschoten in de middag, jimmy en ik zijn weer in ons vaste plekje gaan eten, deze keer was het patsie ieuw. en zoals ik gisteren al zie is de grote kuis bezig op school, en daar hoort ook het decoreren van de klaslokalen bij, jimmy had haar leerlingen dus aan het werk gezet om haar lokaal een beetje op te fleuren. En hoe decoreren de Thaien? ze maken borden voor alles, een bord voor de engelse tijden, voor uitleg over de vakantiedagen of feestdagen, borden voor spreuken, en een bord voor de activiteiten van een afs student. Er hangen dus nu verschillende foto’s van mij op in de gang van school. zelf heb ik ook papieren bloemen gemaakt voor op die borden te plakken. Na school probeerde mijn vader met hand en tand duidelijk te maken dat hij een cd van mij onder wou opzetten. En na vijf minuten had ik door wat hij bedoelde, dus ik ging mijn cd’s halen en hij koos marco borsato uit. Het was dus met de stereo-installatie die bij die grote tv hoorde. Amaai, het was precies alsof ik op een concert van hem stond.
En even later zaten we weer met zijn allen in de auto om naar het ziekenhuis te gaan, het was weer eens lang geleden tot we daar waren geweest. En we liepen in vol automatisme naar de kamer waar we moesten zijn, Bank deed de deur open had zijn schoenen al uit, “sawedikrap, euh???” opa was verdwenen door een oude vrouw. Hahaha we waren weer rap terug die kamer buiten, nu bleek dat mijn Thaise opa een andere kamer gekregen had, op het einde van de gang met een prachtig uitzicht. En na ons ziekenhuis bezoek zijn we weer gaan eten, deze keer in dat restaurant waar ik al twee keer ben geweest, en toen ik aankwam herkende de bazin mij al. Maar toch het eten was heerlijk.