woensdag, oktober 12, 2005

8 oktober 2005

om vier uur ging mijn wekker af om dan om vijf uur in de jeep te zitten op weg naar het afs kantoor in Bangkok. Ik had geen ontbijt gehad dat hebben we dan ook maar gekocht in een benzinestation, dat wordt hier ook wel veel gedaan, eten in een benzinestation kopen.
En toen we aan het kantoor waren aangekomen stond er al een kleurrijke Thaise bus met cartoons op ons te wachten. Er waren al een bende afsers ter plaatsen, ze waren van Duitsland Amerika Brazilië België Hongarije Noorwegen Oostenrijk Frankrijk Italië en Venezuela dat is dus een hele afs ervaring, je kan mensen van over de hele wereld leren kennen.
Toch zaten we even later in de bus met de bende Belgen, we konden nog eens Nederlands babbelen.
Na een tijdje te hebben gereden kwamen we in ons hotel aan, het was geen echt hotel, maar eerder huisjes op een rij. Carolien (van Belgie) en ik hadden nummer zes. In de kamer stond één tweepersoons bed, er was een douche met WARM water! En er was airconditioning. Helemaal perfect dus. maar het was maar voor één nacht hebben ze ons meteen al gezegd. De andere nachten gingen we naar een hotel aan zee. Daar zijn we in de avond ook naar toe gegaan om te eten en een Thais feestje, dat wil dus zeggen op een stoel zitten eten naar live Thaise muziek luisteren of naar Thaise dans kijken. Maar wij zaten heel de tijd te babbelen wat wel moeilijk was omdat de muziek wat luid was. er was een prachtig wit strand met een zee met heel helder water, daar hebben we ook zo een twee uur rondgewandeld, heerlijk! Het water was warm maar toch verfrissend.
In de avond toen we terug bij onze huisjes waren was iedereen zich aan het klaarmaken voor de nacht, maar natuurlijk stopt de dag daar niet bij, want na mijn douche stond ik in mijn fluo groene pyjama op een thais feestje met karaoke. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat we dar gingen zijn, maar de Thaise mensen waren heel gastvrij en we hebben daar zeker uren gedanst. Toen begon het heel hard te regenen en te onweren, en er stond een groep afsers in de stortregen te dansen, het zag er wel verleidelijk uit, en toen ik mij wou gaan omkleden om ook mee te doen heb ik het niet naar mijn huisje gehaald omdat ik onderweg zo nat ben geworden door die afsers dat ik maar in mijn pyjama heb meegedaan, maar we zijn maar gestopt toen de stroom was uitgevallen van het onweer en Thaise mensen begonnen te zeggen dat het water onhygiënes was? toen maar terug naar ons huisje gegaan mijn derde douche voor de dag genomen en in mijn Thaise zwemkledij geslapen dat is trouwens een korte broek en T-shirt dus niets shockerend.