maandag, februari 06, 2006

23 januari 2006

het plan was vandaag om te gaan winkelen voor Paula haar laatste souvenirs. we gingen naar dat winkelcentrum in Bangkok waar we eerder met Lulu waren geweest. Dus om zes uur kropen we weer uit mijn bed en uit dat lelijk roze muskietennet. Om dan een heerlijke warme douche te nemen en dan op weg te gaan naar de bushalte.
In Bangkok hebben we uren gedaan om de juiste souvenirs te vinden voor Paula haar neef, voor het lief van haar zus, voor haar moeder enzovoort. Maar als er één ding is dat ik al wist over Paula is dat ze uren nodig heeft om te beslissen wat ze wil. Zo wist ze niet wat ze moest kopen voor haar neef, en toen had ze uiteindelijk beslist dat ze een T-shirt zou kopen, wat ging op dat T-shirt staan? Na een tijdje waren we het erover eens dat het een T-shirt van redbull ging zijn met Thaise letters. Die hadden ze daar genoeg dus dat gaat geen probleem zijn dacht ik. Verkeerd gedacht, ze moest namelijk na lang nadenken een wit T-shirt met donkerblauwe mouwen hebben van goede kwaliteit in een L maat. We hebben heel dat shoppingcenter afgelopen om de juiste T-shirt te vinden maar er was altijd iets mis, of de kleur of de maat, altijd! We hebben zeker een uur en een half rondgelopen toen we het hadden opgegeven en hadden besloten een gewoon hemd te kopen. Totdat we in een klein winkeltje kwamen waar ze hadden wat we wouden, en nog moest Paula even nadenken of ze het wel wou. Frustrerend om zo te winkelen. Maar ik heb de dag overleeft net zoals Benny.
In de avond zijn we met Paula haar familie gaan eten in dat restaurant waar ze de chineese balletjes hebben, iets heerlijks, maar ik moet de thaise naam gaan leren want alleen Paula haar familie kent de naam chineese balletjes omdat Paula dat verzonnen heeft. Het heet hoistjo of zoiets, ze hebben mij het zelfs opgeschreven.
Terug aan de kleine huisjes gingen we net hetzelfde doen als we gisteren deden, in het open huisje op het water zitten met muziek en muggenafwerend spul. En babbelen. Het was laat en Benny besloot te gaan slapen, Paula en ik waren totaal niet moe en gingen gewoon op onze kamer zitten omdat daar minder muggen waren. Daar hebben we nog uren zitten babbelen in het donker over van alles en nog wat. Het was dan ook de laatste keer dat we daar de kans voor hadden. Ik heb haar nog mijn Jong Leut t-shirt gegeven, daar staat mijn naam heel in het groot op achter op en de eerste keer dat ik die aanhad had ze iets laten merken dat ze die wel wou hebben, en ik heb er toch twee. dus vond ik het niet erg om die aan haar te geven. Ze was er heel blij mee.