donderdag, augustus 18, 2005

17 augustus 2005

Ik ben vandaag de meiden van mateoom 5 weer gevolgd of toch voor een uur of twee. Toen ze computer hadden ben ik naar het kantoor gevlucht omdat ik bijna omviel van de slaap en even geen zin had in zoveel Thai aan mijn hoofd, er was gelukkig niemand te vinden op het kantoor en ik ben daar ook in slaap gevallen.

In de namiddag ben ik met mijn ouders mee naar Bangkok geweest zoals gisteren afgesproken was. Ik had er geen idee van wat we gingen doen. Nu bleek het dat we die madam (familie) die hier al een paar dagen in het huis rondloopt ergens in Bangkok moesten afzetten, en dat was alles. Dus we hebben eigenlijk heel de tijd in de auto gezeten, vond ik niet erg. Ik heb de diskman die in het busje lag aan de praat gekregen en sleur die heel de tijd mee van auto naar auto.
Voor dat we echt gingen vertrekken naar Bangkok zijn we nog aan een garage/benzinestation/winkel gestopt. Er was iets mis met de auto al had ik er geen idee van wat. We reden trouwens in de zwarte merceders, (ik denk dat die niet van de familie is, maar van een vriend ofzo.) en eindelijk aangekomen op het punt dat we die madam konden vaarwel zeggen bleken we gewoon op een busstation te staan. en even later waren we weer op weg naar de Lotus. Daar weer “rap” onze inkopen gedaan en toen terug in de auto gestapt.
Je zou zeggen dat Thailand een warm land is, dat is het inderdaad als je buiten staat. Als je ergens in een auto of winkel staat ben je precies op de noordpool, overal is er airconditioning. In de auto lag ik zelf onder een deken zo koud had ik het.
Thuis terug aangekomen (rond een uur of half tien) zaten mijn ouders aan het avondmaal !?! hadden we niet al gegeten in de Lotus? En toen ze mijn gezicht zagen zei mijn moeder
“Thai people always eat. If there is a birtday, if they are sad, every time”
“Yeah, 24 houres on 24 i even think that you dream about food.” Was mijn antwoorden ik had op school nog een bord (iets dat ze hier heel veel en graag maken) gelezen “ eat to live and don’t live to eat”