donderdag, september 29, 2005

23 september 2005

er stond vandaag een english camp op het programma, het was eerst de bedoeling dat Paula ook ging gaan, maar na een rap telefoontje kreeg ik te horen dat ze er te lui voor was. dat was dus al een tegenslag. Eerst naar school en daar aangekomen moest ik al onmiddellijk overstappen in de pick-up van de school die het english camp organiseerde. Het was de school van Tino, de Duitser die hier drie jaar geleden een AFS-er was. hij was er dus ook van de partij. Zijn school is een kleine school verscholen in wat je wel een jungle kunt noemen, zo een tien minuutjes rijden van mijn school af. Het waren zo een 150studenten die ons twee aangapten. We moesten weer alles uit onze duim zuigen op het moment zelf, de leerkrachten hadden niets voorbereid en daarom kwamen de stomme spelletjes weer boven, the horse race, the chicken dance… en als afsluiter was er natuurlijk een schattentocht, en deze keer was er echt een schat. Zeewier, dat is hier dus een lekkernij.
Het was een vermoeiende dag, omdat er maar een stuk of twintig studenten waren die ons echt verstonden, het gevolg was dus dat alles met handen en voeten moest worden uitgelegd een hele opgave. Maar er was een beloning op het einde, een mandje met verzorgingsproducten op basis van natuurlijke producten gemaakt in het plaatselijke ziekenhuis, toch plezant om te krijgen om je één dag belachelijk te maken.
Het was gedaan in de middag en we hebben nog een heerlijke lunch gekregen met alles er op en eraan. Heerlijk.
Daarna ging ik weer naar school terug, maar daar was weer niets te doen. maar nu is het weekend, en dan begint de vakantie voor mij officieel, VOOR MIJ!!! Want al mijn klasgenoten hebben examens, maar wat ze hier examens noemen zijn voor ons testen.