vrijdag, september 23, 2005

20-21-22 september 2005

maandag hadden ze mij in de auto gevraagd als ik met mijn moeder mee naar iets wou gaan. Ik had niet veel zin om ergens heen te gaan, alleen naar school, deze morgen vroegen ze mij het weer, en ik wou echt naar school. maar toen ik even later op school stond en te horen kreeg waar ik echt naar toe kon gaan vond ik het stom van mij om nee te hebben gezegd, maar geen enkele tijd is in Thailand te laat, ik ben toen nog één les mee gaan volgen met mijn klas, boedisme, heb nog wat op het internet gezeten en toen ben ik met mijn vader terug naar huis gegaan om mijn koffer te maken. Ik ging naar zee en ging in een hotel verblijven!
Het zou erg zijn als ik dat gemist had. Mijn moeder moest dus daar naar toe voor één of andere vergadering, dus er was nog een hele bus collega’s die ons compagnie gingen houden. Ik was precies op een schoolreis met een boel tieners, zo leek het toch te zijn door al het geroep en gegiechel en de stomme mopjes.
Mijn hotelkamer is er één met een bad en warm water, een zacht bed, tv met engelse zenders, een heel normale hotelkamer dus, maar grote luxe voor mij. Ohja, we hadden ook zicht op een enorme zee.
We zijn nadat we ons genesteld hadden op onze kamer naar de zee gegaan en ik heb er wat in het zand gewandeld, nu wist ik zeker dat ik met een boel tieners weg was, er was een madam die mijn schoenen had gepikt en onder een hoopje zand had verstopt, ik heb natuurlijk naderhand hetzelfde proberen te doen.
Toen iedereen zo een beetje honger begon te krijgen zijn we beginnen wandelen op zoek naar eten, je vind hier genoeg eten in Thailand als je maar even “zoekt” maar ze wouden seafood, dus na een tijdje stappen zaten we met ons paar aan een tafel en hebben juist de vissen in de bak water uitgekozen die we wouden eten, maar de groep bleef groter worden, en waar eerst ons groepje van zes of acht zaten, zat even later een groep van zeker dertig man. Ik heb niet echt genoten van het eten, je honger gaat dan ook een beetje weg als de vis je nog aankijkt en zeker als de saus een beetje te pikant is. Maar ik ben het pikante spul en beetje gewoon aan het worden, ik kan al zeker drie chilis in één keer eten, maar alleen als ik het te laat weet.
Na het eten was iedereen te lui om heel die afstand terug te lopen, maar omdat de baas van het restaurant vandaag zo een goede zaken had gedaan door ons heeft die ons met zijn pick-up in groepjes terug naar ons hotel gebracht. Daar heb ik nog wat genoten van de tv en mijn zacht bed, terwijl mijn moeder bij haar collega’s in de kamer erlangs zat. ik ben in de hemel!!!

Mmmmmmm zacht bed… de enige gedachten die in mijn hoofd zaten deze morgen. Maar we moeten de reden niet vergeten waarom we hier zijn, mijn moeder is hier voor een vergadering, dat betekent dus voor mij heel veel vrije tijd en doen wat ik wil!!! In de voormiddag ben ik wat gaan wandelen en heb een paar winkels gezocht, chocolade!!! Laten we deze dagen helemaal compleet maken door wat chocolade, de chocolade was wel gesmolten toen ik terug in mijn kamer stond. Ik was redelijk rap terug op mijn kamer, omdat alleen is maar alleen.
Avondeten, ik werd door een vrouw die ik alleen maar van gezicht ken naar het avondeten gebracht, ik dacht laten we rap gaan eten en dan terug naar mijn bed. toen ik de vrouw naar een zaal zag lopen wist ik dat dit niet het geval ging zijn, er was nog niet veel volk in de zaal, zelfs mijn moeder niet, en ik begon mij af te vragen als we wel hier moesten zijn, we stonden aan het buffet aan te schuiven en er begon een violist te spelen. Dit was wel gezellig. Maar de sfeer sloeg plots helemaal om, waarom maken alle thaien dezelfde grappen, de goodmorning-grap in de avond die is dus niet grappig maar iedereen doet die tegen mij ook nu was er weer zo een stomme grap aanwezig, ze waren de servetten die als ezelsoren waren gevouwen op hun hoofd aan het zetten, ook niet grappig. er begon een vrouw te zingen in het thais (het leek wel of er ergens een kat gedood werd) als zag er sjiek uit maar iedereen zat er in zijn dagdagelijkse kleren, zelfs ik en naast mij zat er een vrouw de pitjes van haar stuk fruit op haar bord te spuwen!! En die muziek was niet om aan te horen, ik wou er weg!! En na een uur had ik mijn moeder duidelijk gemaakt dat ik naar mijn kamer wou, zij wou er blijkbaar ook zo rap mogelijk weg. En na een film ben ik in slaap gevallen om dan weer wakker te worden gemaakt door de telefoon, open the door, mijn moeder was weer naar haar collega’s gegaan en had de sleutel niet mee dus moest ik de deur open doen en mijn zacht bed verlaten.

Vandaag is de dag om weer naar huis te gaan en mijn was te doen van de afgelopen week om dan morgen weer klaar te staan om naar een english camp te gaan. Het lijkt nog steeds alsof ik met een bende tieners op een schoolreis ben, op een moment in de bus terug naar huis haalde mijn moeder zelfs een pak kaarten uit om te kaarten,…, voor geld. Dat is hier dus verboden in Thailand maar iedereen doet het. We hebben een paar tussenstoppen gehad, de eerste had nog iets te maken met het werk, dus ben ik mooi in de bus blijven zitten en de tweede was er één om te eten, maar ik had niet veel honger, je kon er ook heel veel ghanoom (desserten) kopen dat heeft dan ook iedereen gedaan, dus bus was volgepropt met zakjes ghanoom.
Het is raar hoe reizen je zo moe kan maken ik heb bijna heel de rit geslapen en wou zo rap mogelijk thuis zijn. maar dat duurde nog een tijdje.
Eindelijk thuis wou ik niets liever dan mijn kleren wassen en opruimen mezelf douchen en mijn site rap in orde te maken om dan het spelletje te spelen dat in het postpakket zat dat ik dinsdag in handen heb gekregen. Maar zoals jullie zien ben ik nog steeds aan het schrijven.
Toen ik mij wou gaan douchen bleek het licht in de badkamer kapot te zijn, dat word weer met het kaarsje wassen, heeft toch iets romantisch zo één klein kaarsje in zo een “grote” badkamer.