woensdag, oktober 12, 2005

10 oktober 2005

wat gaat het toch weer rap, veel te rap! Vandaag stonden er niet echt speciale dingen op het programma buiten dan sightseeing. Daarom zaten we in de morgen al in de bus om naar ergens te gaan. Wat, dat was de verrassing, Thailand heeft trouwens elke dag verrassingen voor mij. Het bleek dat we nu naar een museum gingen met vissen. En daarna naar een museum van wetenschappen het kwam er gewoon op neer om eens rond te kijken. Het museum met de vissen was heel veel te vergelijken met seaworld in blankenberge, alleen was de uitleg in het Thai. Ook zijn we nog naar een tempel gegaan die heel anders was dan al de tempels die ik hier al gezien heb. er was veel meer kitsh aanwezig en er waren muurschilderingen zonder perspectief. In de middag werden we aan een wegrestaurant afgezet, daar heb ik pizza gegeten dat wel goed smaakte, maar toen kwam er nog cake ooooooo lekker. Toen gingen we weer eens verder, de busrit leek zo lang te zijn, zeker als je niet weet waar je eigenlijk heen gaat. We bleken, toen we waren aangekomen naar een andere zee te gaan met heel veel toeristen en winkels. Het is raar, maar ik was niet meer gewoon aan de aanwezigheid van zoveel onbekende blanke mensen dat ik er bang van werd. Maar aan de andere kant ben ik helemaal Thaise aan het worden, op het begin vond ik het bijvoorbeeld vervelend om aangegaapt te worden door die thaise mensen, maar nu doe ik precies hetzelfde als ik een farang (buitenlander) zie.
Ze hebben de bus dan geparkeerd aan een tempel (wat ze beter niet hadden gedaan) en wij mochten helemaal alleen rondlopen vrijheid! Dat krijg je hier niet vaak.
En raar maar waar even later zaten we bij de kapper! We gingen onze haren laten wassen, dat houdt in dat je een heerlijke massage krijgt en dan worden je haren gedroogd en dan zijn ze heel glanzig en licht en mooi. Maar dat is bij mij niet lang gebleven omdat ik het niet gewoon ben om mijn haren los te laten. Maar het was toch een leuke ervaring.
We zijn daarna nog gaan winkelen en toen ons teruggehaast naar de bus, en zoals ik al zei was het geen goed idee om de bus daar te zetten omdat het daar nu vol stond met auto’s en motors omdat er in de tempel een begrafenis bezig was die zeker nog een uurtje ging duren, een uurtje extra dus voor ons. Maar wat gingen we met dat uurtje doen,… we hebben uiteindelijk een toek-toek gepakt naar zee en met de chauffeur afgesproken dat hij ons ook weer moest ophalen. De zee was niet zo mooi als de zee dat wij een aan ons hotel hebben liggen. Maar het gezelschap was wel weer goed. Dat dan alles goed maakten. De rit terug naar het hotel leek korter te zijn, het was natuurlijk ook de tijd om ik weet niet hoeveel foto’s te maken, de thaise studenten die naar een ander land waren geweest zijn zelfs elke zetel afgegaan en gevraagd of ze een foto mochten maken. ZOT!
In de avond hadden we een klein feestje op het strand met een klein groepje en ook nu weer hebben we in de zee gezwommen, maar nu was het nog mooier om dat je de sterren kon zien. We hebben het feestje verder gezet op de hotelkamer van de meiden van Noorwegen, veel is er niet gezegd geweest, het meisje van oostenrijk heeft alles gezegd, ze is gewoon hyperactief en liep van de ene kant van de kamer naar de andere dan ging ze op het bed zitten liet haar op de grond vallen ging dan weer op het bed zitten en dan weer lopen. Toen ze op het balkon stond was het plots heel stil op de kamer dat ze naderhand kwam vragen als er iemand dood was gegaan. Maar het was zo grappig om te zien. Dan ben ik maar weer naar mijn eigen bed vertrokken om nog een uurtje te slapen.