woensdag, november 30, 2005

26 november 2005

zoals gezegd gingen we dus deze morgen vroeg fietsen. Maar ik had er te laat aan gedacht dat ik die stomme fiets kreeg die veel te klein is en daardoor altijd honderd meter achter Paula fietste die natuurlijk zelf de beste fiets heeft genomen. Maar toch, eenmaal aan het benzinestation aangekomen heb ik mij een ontbijt met broodjes en chocolademelk gekocht, het was de moeite geweest. Nu terug op die fiets en heel die weg terug met pijn aan je kont van dat zadel. Ik kwam zeker vijf minuten later dan Paula aan.
maar er stond meer op het programma vandaag, we gingen naar GeeGee’s, een heel grote markt waar je volgens Paula alles kunt kopen. En is het nu toeval of niet, mijn vader ging daar ook naar toe met een heleboel studenten van school. dus hij heeft ons opgepikt en ook naar GeeGe’s gebracht. En het was inderdaad een heel grote markt waar je bijna alles kunt kopen. Van Honden naar schilderijen. Het was wel gezellig daar, al die kraampjes/winkeltjes dicht bij elkaar. Ik wil niet weten hoe warm het daar in de zomer is. ik heb een aantal dingen gekocht, waaronder souvenirs (alweer) en schoenen, hele leuke leren sandalen die nog heel lang gaan meegaan. Spijtig genoeg had ik niet veel tijd om daar rond te lopen, ik moest om twaalf uur terug aan de auto zijn om met al die studenten mee naar huis te gaan en toen kwam het afscheid nemen van Paula en Lulu, want zij bleven nog daar om meer te kopen. Maar de dag was nog lang niet om, we zijn nog met heel dat busje tieners aan future park rangsit gestopt, een heel groot shoppingcentrum. Dat was ook wel plezant ik heb mij een computerspel gekocht. Weet je wat al die studenten hadden gekocht, het ging van een vis naar t-shirten tot melk. Raar? Nee Thais. Maar nu gingen we echt naar huis. En ik was blij dat ik eindelijk thuis was om nog eens een fatsoenlijke douche te nemen, want bij Paula haar thuis moet je gewoon een bakje ijskoud water over je heen gooien. Heerlijk zo een douche. Maar lang heb ik er niet ondergestaan want blijkbaar gingen we nog ergens naar toe. Het was iets met een verjaardag, maar toen dacht ik, bo is pas in december jarig. Maar toch, ik had mij de gelegenheid genomen om mijn nieuwe kleren te passen, een witte bloes, mijn jeans nieuwe oorbellen en nieuwe schoenen. En ik zag er geweldig uit. Serieus. Nu bleek dat we naar een verjaardagsfeestje gingen van een vriendin van Bo en de moeder is ook een vriendin van mijn moeder. Het was wel een leuk feestje met een leuke sfeer. Er waren meer kinderen dan volwassenen daar, je had de meisjes die vanalles waren aan het uitspoken en dan had je de jongens die voetbal waren aan het kijken. Dit was nadat de frieten gesneuveld waren en er voor de rest ik weet niet hoeveel gegeten was. en toen zaten Bank en ik er een beetje tusen in. Bank is dan ook zo iemand die altijd buiten een groep staat, maar dat vond ik niet erg, dat is een plezante gast en ik had compagnie. Hij bleef wel eten, ik weet niet waar hij het allemaal stopten. En toen was er taart, stel u er maar niet teveel bij voor, de thaise taarten zijn niet zo lekker als we ze in Belgie hebben. En toen was het weer tijd om naar huis te gaan.

ale, dat dacht ik toch, we hebben nog een tussenstop gemaakt aan een soort van kermis. (alles is hier in een soort van in Thailand) er was een grote stelling waar je op kon en dan zag je een ronde houten kamer, waar dan één of andere gek tegen de muren opreed met zijn motor. Wauw. Hij deed zelfs zijn tshirt over zijn hoofd, wat je gek noemt. Daarna zijn Bo en ik in het kleine reuzenrad geweest, en eerst was het wel leuk, maar toen we aan ons vijftiende rondje of zo bezig waren begon het wat saai te worden, we waren blij toen we er eindelijk uit waren, en nu was het echt tijd om naar huis te gaan, maar omdat Bo en ik zo lang in dat reuzenrad hadden gezeten was mijn vader een wandelingetje gaan maken dus moesten we op hem wachten. En toen hij terug was had hij iets tegen mijn broer gezegd die ook alweer bijna weg was, hij ging iets kopen en ik moest mee. En toen kwamen we bij het kraampje aan. insekten! We hebben de larven en de springkanen gekocht. Ik heb ze ook gegeten, de springkanen waren niet zo lekker maar de larven waren wel te doen, maar het gedacht dat je zo een beest in je mond hebt is natuurlijk nooit goed ik heb er dan ook niet veel gegeten.