zondag, april 23, 2006

22 april 2006

we gaan naar bangkok morgen, dat heeft mijn broer mij toch gezegd gisteren. we gingen om zeven 's morgens vertrekken dus had ik mijn wekker op 6.30u staan, maar toch stond mijn broer op 6.20 voor mijn deur. veel te vroeg!
we hadden nog even tjip opgepikt (vriend van Bo en Bank) om dan de bus naar bangkok te nemen. dus dat was ondertussen al het tweede vervoersmiddel van de dag, de pick-up en dan de bus. aan het busstation aangekomen in bangkok hebben we een toek-toek naar JJ's genomen, de plek om goedkoop souveniers te kopen. maar ik heb mij deze keer niet zo laten gaan als vorige keren wat maar goed is ook. toen we daar zo een 4uur hadden rondgewandeld zijn we met een toek-toek naar een winkelcentrum gegaan, en het is raar maar ik kom altijd op dezelfde plaatsen terecht wnat het winkelcentrum waar we waren was hetzelfde als die waar ik in de twee weken thai airways english camp heen ging. daar hebben we ook nog een uur of 5 rondgelopen. mijn voeten en benen stonden op barsten op het einde van de dag! ik kon geen stap meer fatsoenlijk zetten, en dat was vooral omdat die zo goed zijn in rondslenteren. toen ze eindelijk besloten terug naar huis te gaan namen we een taxi naar het treinstation en de taxichauffeur was gek! die had bijna drie mensen op verschillende plaatsen omvergereden en daar boven op heeft hij een hele grote omweg gemaakt en dat weet ik omdat hij twee keer opdezelfde plek was. toen hebben we ons eersteklas busticket voor een 100bath gekocht en kregen een bekertje water mee. toen hebben we nog een uur in de bus gewacht tot die vertrok, erg vond ik dat niet want nu kon ik tenminste ergens zitten. tijdens de rit zat er wel een vrouw achter mij die de hele tijd voeten tussen de leuning en het zitvlak stak zodat ze onbewust tegen mijn kont zat de duwen, leuk is anders.
we zijn ook even gestopt bij een benzinestation, en er stond iemand buiten de hele tijd naar mij te kijken, je kon ze gewoon zien denken, wat doet hier een farangmeisje alleen? het is niet de eerste die dat denkt. ten eerste schat iedereen mij hier 15 of 16jaar en ten tweede denkt niemand erbij na dat naast de sekstoeristen en de toeristen er mensen zijn die hier langer blijven dan twee weken. op die markt op de grens met Cambodja is mij zelfs de enigste farang die daar rondliep mij komen vragen waarom ik daar rondliep als buitelands meisje alleen. ik heb hem dan maar geantwoord dat ik hier was met mijn thaise familie. hijzelf had ook een thaise zoon, waarom zou ik dan geen thaise zus en broer en ouders kunnen hebben?