dinsdag, april 18, 2006

17 april 2006

ik kan eindelijk mijn was nog eens doen. ik had bijna niets meer fatsoenlijks om aan te doen. en toen het wasmachine bezig was wachtte ik geduldig voor tv waar malcolm in the middle, knight rider,the enterprise, the simpson en oprah op te zien waren. Eerst de donkere was. rap tijdens de reclame de kleren uit het wasmachine nemen en ophangen op mijn zelfbedachte waslijn in mijn kamer, dan de gekleurde was in het wasmachine en weer tv kijken, maar dan heel hard schrikken van het grote beest dat de muur oploopt twee meter van je gezicht af. Het was hetzelfde beest dat ik een paar dagen gelden het huis heb zien binnensluipen, het was zoiets als de salemanders hagedissen (ik weet niet wat het precies zijn) die hier in het hele huis te zien zijn alleen een stuk groter en een beetje anders. Ik heb het uiteindelijk achter de kast ingejaagd in een afstand zodat ik het wel nog kon zien, ik heb het daar maar laten zitten en rustig verder gekeken naar tv.
Juist toen alle programma’s gedaan waren kwamen er de eerste druppels, heerlijk dan koelt het nog een beetje af. Ik moet er wel aan denken de luiken toe te doen anders regent het binnen. Normaal doet Bank dat, maar ik was alleen thuis dus nu moest ik het doen. en alsof het weer gewacht had dat ik dat gedaan had begon het hevig te onweren en heel hard te regenen. De stroom viel voor een paar seconden uit en sprong toen weer aan. het was dus logisch dat het volgende dat ik kon doen niets te maken had met stroom, te gevaarlijk. Dus ging ik maar pannenkoeken maken. Thaise pannenkoeken in de wok, ik ben er heel goed in geworden om die te maken en te eten. Thaise pannenkoeken smaken niet veel anders dan gewone pannenkoeken, het verschil zit hem in de manier waarop je ze maakt en eet. Bij Thaise pannenkoeken moet je het deeg als volgt maken, je hoopt dat er melk in huis is, je hoopt dat er nog een klein beetje meel is en je hoopt dat de eieren vers zijn. nu zijn we gisteren terug gekomen van mijn grootvader die een kippenboerderij heeft met een stapel plakaten met eieren dus wist ik dat ze vers waren. Dan kiep je al die ingrediënten bijeen in een kommetje en begint het te mixen met de hand gebruik makend van een vork. Als je geluk hebt heb je goed deeg. Dan neem je de wok en doet er een heel klein beetje olie in want je hebt geen boter, die smelt voordat je die uit de frigo hebt genomen bij wijze van spreken. Dan neem je de pollepel en doet een beetje deeg in de wok dat lekker spettert door de olie. Je wacht een tijdje neemt dan de kromme spatel en probeert de pannenkoek om te draaien zodat het ongebakken deeg er van af drijft en de andere kant van de pannenkoek kan vormen. Als het één pannenkoek is geworden laat je die nog even bakken en die kan je dan op een bord gooien. Als je daar mee klaar bent neem je de enige suiker in het huis dat grove bruine suiker is en strooit dit over de pannenkoeken. Dan neem je lepel en vork, er zijn in het hele huis geen messen te vinden waarmee je kan eten. En probeert de pannekoeken te snijden en te eten. Veel geluk als je het gaat proberen te maken.