dinsdag, mei 23, 2006

21 mei 2006

Dit is een lange heel lange dag met meer de 24uren. iets dat je niet veel mee maakt. de dag begon officieel juist nadat we afscheid hadden genomen en we al in het vliegtuig zaten op weg naar Helsinki. de vlucht was lang, maar het merendeel hebben we geslapen het was dan ook nog steeds nacht. rond 7uur in de morgen kwamen we in Helsinki aan om daar te ontdekken dat ik een vroegere vlucht terug nar huis had dan de andere. Waarom was dat nu alweer, eerlijk gezegd ik vond het maar niets. maar laaten we het weer van de positieve kant bekijken, ik zal vroeger thuis zijn zoals mij eerder gezegd is. maar helemaal aleen. we hebben toch nog vershillende uren op de luchthaven moesten zitten wachten omdat mijn vlucht pas rond 1uur vertrok, die van de andere nog vele uren later. en toen mijn tijd dihter en dichter kwam heb ik maar wat kleren en tandpasta genomen om mij even om te kleden en mijn tanden te poetsen. niet veel ater zat ik op het viegtuig op weg naar brussel. het was een oud vliegtuig en was nog heel leeg, er zaten maar 35mensen in , waarom konden de andere AFSers ook niet met deze vlucht naar huis? het is allemaal AFS zijn schuld, zij hebben de ticketen geregeld, en ik ben eerlijk gezegd teleurgestelt en kwaad op ze.
deze vlucht was maar een korte, iets van twee uurtjes, en nog heb ik geslapen. Maar toen we eenmaal geland waren waren de vlinders ook weer daar. toen heb ik tot laatste gewacht om uit te stappen omdat ik veel te veel handbagage had en daardoor ook weer klunzig was. maar toen ik in de luchthaven stond wist ik niet echt waar naar toe. ik heb met veel geluk het plakkaatje uitgang gevonden en dat heb ik dan maar gevonden, ik kwam dan juist op het laatste bij de bagage dingen banden uit. waar ik al helemaal niet wist wat en waar te zoeken. na een beetje rondlopen en vragen ben ik er achtergekomen en heb ik mijn schilderij dat als speciale bagage in het vliegtuig was geladen per toeval gevonden. maar, omdat we in bangkok mijn bagage op verschillende namen hadden ingecheckt was dat er de helft nog niet te bespeuren. die rugzakken kwamen dus uren later aan met de andere afsers, Problemen problemen! toch maar door gegaan door de deuren waar iedereen stond te wachten met een spandoek welkom thuis! tijdens de rit naar huis heb ik denk ik geen minuut gezwegen, er is dan ook zoaveel te zeggen. en juist toen we meeswijk kwamen inrijden merkte ik (met hulp) de wegwijzers Sanne Thuis op, precies als ik de weg niet zouweten. terug thuis heb ik de souveniers die ik al heb uitgedeeld en nog verschillende dingen laten zien. heel het huis lag na een uurtje vol met dingen, dat waordt weer leuk om op te ruimen. en toen we juist foto's waren aan het kijken kwam de fanfare toch niet aan. het was geweldig! ik was nu helemaal terug in Belgie. en meteen werd mij een trommel gegeven om mee te trommelen naar de kermis. je zag de mensen soms kijken en denken , ah ze is terug. toen we gedaan hadden met trommelen had ik al een dikke blaar op mijn duim staan, het bewijs voor iedereen dat ik niet veel geoefend had in Thailand. maar we zullen er vrijdag weer helemaal inviegen op de repetitie. In de avond hebben we nog kermisfrieten gegeten terwijl er familie thuis was. kort gezegd, het was een heel fijne thuiskomst.