dinsdag, mei 23, 2006

18 mei 2006

Zoals ik iedereen gisteren beloofd had ging ik vandaag naar school om daar iedereen dag te zeggen. Maar eerst hebben mijn moeder vader en ik thuis nog de rommel moeten opruimen van het feest van gisteren. Toen dat ongeveer gedaan was zijn we vertrokken. Ik heb mijn schooluniform niet aangedaan, ben gewoon in mijn kleren gegaan met mijn haren los. (mijn haren zijn hier trouwens bij wijze van spreken meters gegroeid) er is veel veranderd op school in de paar maanden, het kantoor waar ik altijd met mijn computer zat is in twee gedeeld, er staat in het midden van de kamer een muur zodat één gedeelte vergaderzaal is en het andere kantoor. Jimmy haar bureau is ook verhuisd naar een ander gebouw waar het voor haar beter is omdat ze de muziek nu heel luid kan zetten, dat heeft ze mij zelf vertelt. Ook is mateoom zes nergens meer te bespeuren, ze zijn namelijk afgestudeerd en mateoom vijf is mateoom zes geworden. Er waren weer nieuwe ogen op mij gericht toen ik daar rond liep, de nieuwe leerlingen, de oude leerlingen zagen mij aankomen en begonnen al te roepen “Hey Boa!”. Jimmy had mij gisteren nog een berichtje gestuurd om te vragen als ik mijn laptop ook zou meenemen, dat heb ik dus gedaan, ze wouden nog een portfolio van mij maken en hadden foto’s nodig van mijn jaar hier. Dat heb ik dus maar eerst in orde gemaakt. Dan ben ik naar mijn klasgenoten gegaan, ik zat meteen weer in een heeeel saaie les wiskunde, in het begin van mijn jaar zat ik in mateoom zes, ik ben toen naar mateoom vijf gegaan omdat zes zo saai was, maar nu denk ik dat ze gewoon iets met die leerlingen doen op het begin van het jaar want ook nu waren de leerlingen van het oude mateoom vijf enorm saai en serieus. Het zal de druk van de oudste van de school zijn. ik ben meteen na de les wiskunde gevlucht aan een saaie les fysica, ik heb mijn laptop gepakt en nog even op het internet gegaan om mijn site te updaten. De middag gleed geruisloos voorbij en ik was juist op tijd van het internet geraakt om nog iets te eten te krijgen in de cafetaria, mijn klasgenoten hadden al gegeten maar waren toch zo lief om nog even op mij te wachten. Mijn Thais is de laatste vakantiemaanden raar maar waar vooruit gegaan en ik was in staat om een klein gesprekje met mijn klasgenootjes te hebben. Na mijn rijst en ijsyoghurtdrankje heb ik de cadeautjes wat ik van sommige had gekregen op het kantoor gaan leggen mijn fototoestel gepakt en naar de les sport geweest met mateoom zes. Er is niet veel gesport, er is niets gesport, ze hebben gewoon rondgezeten en dream en haar compagnie heeft daar gebruik van gemaakt om fotosessies met mij te hebben. Toen de bel ging was er plots chaos, iedereen was druk, iedereen zei vaarwel met mij ik kreeg tekeningen toegestopt er was zelfs een meisje dat mij kuste en er was er ook één die nog een armband rond mijn arm deed. Ik heb de gezichten van die mensen niet kunnen zien zo snel ging het. Toen ben ik nog naar het kantoor gegaan waar ik nog een paar geschenken van de directrice toegestopt kreeg. Leuk cadeautjes! En geloof het of niet, maar de leerkrachten hadden vandaag nog een vergadering, dat betekende dat ik weer een lange tijd moest wachten om naar huis te gaan. ik heb mijn computer dus maar weer bijeengepakt en op internet gegaan. Er waren ook een paar klasgenoten die foto’s wouden zien, ze vonden ze wel leuk en ik heb er zelfs een paar moeten kopiëren voor hun, die waar ze namelijk zelf ook opstonden. Toen de school gedaan was, was ik weer helemaal alleen. Ik kon wel de mensen boven horen vergaderen door de houten vloer. Het was een lange vergadering en jimmy is zelfs een tijdje gevlucht, het ging blijkbaar over van alles en nog wat, dat is toch wat ze mij vertelt had.
Maar de tijd tikt verder traag of langzaam wie zegt het. En toen ik thuis was heb ik mij bij Bank en bo voor de tv gezet waar ze een film die ik al gezien had in het Thais aan het kijken waren. Toen het eerste deel voorbij was gingen Bank mijn vader en ik naar de markt omdat ik nog lotti wou kopen om mee naar huis te nemen, dat is mijn favoriete thaise Ganoom (snoep, dessert… ) maar ik weet niet als de duivel er mee gemoeid is want er was niet eens de helft van de markt aanwezig allemaal omdat het aan het regenen was. en natuurlijk was de lottikraam er ook niet. spijtig. Terug thuis hebben we de film verder gekeken terwijl we de koek (gisteren op het feest gekregen van de leerkracht koken) en ananas aan het eten waren. Maar lang heeft de avond daarna niet meer geduurd omdat ik vandaag veel te vroeg was opgestaan en daarom veel te moe was.