vrijdag, augustus 19, 2005

18 augustus 2005

alles is gemakkelijker aan het worden, ik versta af en toe wat ze zeggen, en ik kan mij nu eens echt amuseren met de zotte kuren van de meiden van mateoom 5.
Deze morgen na de ochtendceremonie was er weer een soort van plechtigheid voor iets, naderhand heb ik gehoord datg het voor de derde koning van Thailand was die iets met wetenschap had te maken. Dit is dus iets typisch thais, van elke gelegenheid gebruik maken om iets speciaals te doen.
Ik heb weer zwaardvechten gehad vandaag, dat is dus echt plezant. Naderhand hoor ik van jimmy nog dat de leerkracht had gezegd dat ik er ook nog goed in ben, is dat niet mooi meegenomen. Toen iedereen de les en beetje beu begon te worden (ook de leerkracht) heeft de leerkracht grote plastieken springtouwen uitgehaald. En daar hebben we ons nog de rest van de tijd mee geamuseerd (ook de leerkracht, ik denk dat hij zelfs nog het meeste plezier had) hij heeft zelf ook mee zitten springen en doen. Ik heb er spijt van dat ik daar geen foto van heb, maar mijn fototoestel lag aan de andere kant van de school. zwaardvechten is ook de enige les die ik gevolgd heb, maar dat wil niet zeggen dat ik heb stilgezeten, integendeel. Ik heb Titi proberen in te kleuren met krijt, maar dat is niet echt makkelijk als zij hetzelfde probeerde bij mij. Uiteindelijk hadden we krijt op onze “zwaarden” (stokken) gedaan en waren we elkaar daar mee aan het proberen te raken.