zondag, september 04, 2005

3 september 2005

toch raar dat zo een hard bed ook goed kan liggen, wat had ik weer een moeite om op 6uur op te staan, en het was nog moeilijker dan anders omdat het een zaterdag was. Ik ging met Jimmy naar Bangkok om onze afspraak na te komen. De afspraak om één keer per maand samen naar de film te gaan. Maar voor dat we naar Bangkok zouden vertrekken moesten we nog even in een tempel langs omdat het weer een speciale dag was.
Alle ogen waren weer op mij gericht toen ik weer in een andere tempel binnenkwam. Gelukkig waren we helemaal van achter gaan zitten, en even later zat er alweer een man langs mij; “hello, from were are you? How old are you?” ok dat hebben we ook weer gehad. Aan de kant van de tempel die trouwens helemaal vol zat, stonden ongeveer vijfentwintig grote kommen waarin de mensen hun giften voor de monniken indeden. Ook ik heb er minibananen, snoep en allerhande eten ingelegd. Het duurde niet lang of de kommen waren overvol, het deed mij denken aan sinterklaas. Hopen snoep. En toen ik mijn handen ging wassen zag ik dat ik in een andere hoek van de tempel nog een hele grote hoop eten lag. En als je dan bedenkt dat monniken niet meer mogen eten na 12uur, ze moeten zich dan wel gaan haasten en het varken gaan uithangen. En raad eens wie ik daar ben tegengekomen in die tempel, Titi!!! Ze was al meteen met mijn oorbellen aan het prullen.
Toen ik even later in de auto zat te wachten was het echt grappig. Ik zat van voor in de auto en we stonden langs een weg geparkeerd en op die weg kwamen af en toe mensen langs die uit de tempel kwamen. Ze zagen mij in de auto zitten en bleven voor zeker een minuut of twee kijken terwijl ze verder liepen, dan draaide zich om en als ze weer op een bepaalt punt kwamen keken ze weer om. Ik begon er zelfs een spelletje van te maken om te raden wanneer ze zich terug gingen omdraaien.

In Bangkok aangekomen moesten we beslissen welke film we gingen zien, Jimmy wou stealth zien, maar ik denk dat dat echt geen goede film is. En ik wou jackie en de chocoladefabriek zien. Ik heb uiteindelijk mijn keuze gekregen. En maar goed ook want ik vond het zo een grappige film, Jonny Depp in een perfecte rol.
Na de film zijn we nog even in de pizzahut gestopt, maar deze keer was het niet zo smakelijk dan de vorige keer, ik zou niet weten waarom. En daarna hebben we nog wat rond gewandeld en af en toe iets gekocht.
Toen we aan de bus aankwamen zagen we dat we weer moesten staan, de hele weg…
Jimmy stond er naderhand op dat ik ook even met haar meeging om met haar familie te eten, veel heb ik er niet gegeten omdat ik nog steeds vol zat met pizza, het is wel een gezellige familie waar iedereen binnen en buiten kan lopen.
Thuis aangekomen bleek dat bij ons ook zo te zijn, er zaten weer twee mensen bij ons in de living die ik niet ken, uitleg heb ik niet gekregen en ook niet gevraagd.