woensdag, december 07, 2005

3 december 2005

we gingen vandaag ergens naartoe dat met zonnebloemen en een tempel te maken had. Geen idee wat het was en waar het was. maar uit ervaring nam ik toch maar mijn rugzak met bezigheidstherapie mee in de auto. Slimme zet want we zaten wel twee uur in de auto. Nadat we natuurlijk eerst een hele hoop andere mensen hadden opgehaald om mee te gaan, een leerkracht thai van op school, die vriendin van mijn moeder met haar dochter, mijn grootmoeder, de zus van mijn grootmoeder, en dan werden we nog gevolg door een andere auto met nog familie in. We zaten met zijn twaalven in de auto en er waren nog drie die in de andere auto volgden. Maar waar gingen we naartoe?
Wel eerst gingen we dus naar een tempel, en voor die tempel stond een boeddhabeeld van twintig meter in de hoogte. Er lag een rivier naast de tempel, en omdat we zo lang moesten wachten voor er iets gedaan werd zijn we gaan wandelen en hebben we de vissen eten gegeven, je kan namelijk brood en visvoer kopen langs de rivier. Amaai daar zitten nog als eens joekels van vissen in die rivier.
Natuurlijk kwam het er in de tempel weer op neer om de monniken eten te geven te wachten tot ze klaar zijn om dan zelf e restjes te kunnen opeten. Het was wel lekker, er was een bepaald sausje dat heel lekker was maar ook heel pikant waardoor ik al snel een rode kop kreeg.
Na de lunch zijn we naar dat boeddhabeeld gegaan, er was ook een gebouw waar een reuzengrootbeeld stond van een monnik, wie is dat vroeg ik, ze hebben me het proberen uit te leggen en ik had iets verstaan van een supermonnik, mijn reactie was daar op, ahha zoals superman het was natuurlijk als grap bedoeld, en ze hebben er de rest van de dag nog mee gelachen.
van daaruit weer naar een andere tempel waar het merendeel was versierd met heel veel houtsnijwerk, heel mooi, maar niet voor in een huis waar je zou moeten leven.
We reden verder, en toen kwamen de zonnebloemen, zo ver als je kon zien waren er zonnebloemen en in de achtergrond een hele mooie grote berg schitterend uitzicht. En ik zit nog steeds in Thailand, dus er zou een hele fotoshoot zijn. maar deze keer was het de moeite. En toen we nog even verder reden kwamen we op een grote weide aan waar een hele markt was, het had iets te maken met die zonnebloemen want er waren ik weet niet hoeveel kraampjes die zonnebloemengadgets verkochten. Ik heb uiteindelijk nog een paar oorbellen gekocht, precies als ik er nog niet genoeg van heb, maar ze zijn hier zo goedkoop! Ik kon het dus niet laten. En dat was het einde van een geslaagde dag, buiten dan dat we thuis nog een film of twee hebben gezien in onze persoonlijke biscoop.