zondag, januari 08, 2006

5 januari 2006

mijn verjaardag, ik heb mij voorgenomen om er niet te veel van te verwachten, dat is het beste. Ze hadden me dagen geleden gezegd dat ik naar school moest komen, en ik kon het daarom ook niet laten om te denken wat ze dus van plan waren. Er is niets gebeurt, ik heb alleen een reuzengroot soort van kussen van een leerkracht gekregen en we zijn in de middag in dat restaurant geweest waar ik de afgelopen week al een keer ben geweest. De rest van de dag heb ik gewoon gezeten en niets gedaan, buiten dan gewacht tot de dag over was.
in de avond had mijn vader een uitstap/etentje geregeld. Het enige wat ik wist is dat ik om zes uur klaar moest zijn. ik keek er eerlijk gezegd niet naar uit want ik wist dat mijn vader een heleboel mensen zou meenemen waar ik nooit tegen praten of niet eens kenden. Wel ik had bijna gelijk, hij had jimmy met haar nichtje meegevraagd en dan nog twee leerkrachten waar ik nooit tegen praat en zelfs liefst ontloop. Van de dochter van de leerkracht heb ik een lelijk roos beertje gekregen. Jakkes, het is echt helemaal roos, ik heb het haar maar niet gezegd dat ik roos niet meer kan aanzien. Van jimmy heb ik een ik weet niet hoe grote zo lelijke spaarpot gekregen. En van mijn vader in naam van de familie een mooie rugzak die ik eens op een beurs had gezien.
We zaten in een restaurant waar het redelijk donker was, en het was helemaal in countrysfeer. Er was ook een vrouw aan het zingen die blijkbaar van alles tegen mij gezegd heeft maar ik heb er niets van verstaan omdat ze zachter sprak dan dat ze zong. Het was wel in het engels. Ze hebben ook een verjaardagsliedje gezongen toen ik de kaarsjes moest uitblazen op mijn verjaardagstaart, of eerder de taart van Senne, mijn naam was verkeerd gespeld, is niet moeilijk ik heb dan nog geen Thai gehoord die mijn naam fatsoenlijk kan uitspreken.
En na heel veel cola’s was Jimmy niet meer te doen, ze leek wel dronken. Het was wel heel plezant om te zien. het eten was heerlijk, maar ik had niet veel zin om te eten omdat ik in de middag en morgen al een hele maaltijd had, en die borden bleven maar op tafel komen met eten, een salade, een vis, kip, groenten… zoveel.