woensdag, januari 04, 2006

1 januari 2006

we zitten alweer een jaartje verder, en ik kan het nog steeds niet geloven dat ik nieuwjaar buiten in een bloes zonder mouwen heb staan vieren met de gedachte dat het nog steeds juli is. vandaag gingen die Filippijnse vrienden van Jimmy op bezoek komen, het gevolg was dat ik niet naar huis werd gebracht. Ik vond dat niet erg, mijn vader was niet thuis,hij was vandaag naar zijn vader op bezoek. En daar zat ik dan in de middag dat meer op een morgen leek met die gasten te praten, ze waren wel plezant, maar elk gesprek dat je hier kan hebben zonder drie keer te moeten nadenken wat ze eigenlijk zeggen is goed.
Toen kwam er plots het idee van iemand om vandaag naar een waterval en de dam te gaan (waar ik al drie keer geweest ben) te gaan, een beetje sightseeing in Nahkon Nayok.
We zijnd dan ook met de hele familie Jimmy en de Filippijnen in de auto gestapt, maar wel nadat ik terug was van thuis om mij te wassen en om te kleden.
Eerst gingen we naar de waterval, maar ze hebben die Filippijnen hetzelfde gelapt als ze bij mij hadden gedaan de eerste keer dat we naar een waterval gingen, alles wat er te zien was, was een rivier met heel veel mensen die aan het zwemmen zijn. maar wat maakt het uit, wij hebben daar nog een hele tijd gezeten terwijl Jimmy haar oom maar eten bleef bestellen voor iedereen. Toen was de dam aan de beurt, en het uitzicht vandaar uit is nog steeds hetzelfde, dus ook nog steeds adembenemend. En vandaag was het alleen maar mooier omdat er een schitterende zonsondergang was.
Heel deze dag was omgegaan met Engelse gesprekken maar vooral mijn stomme grappen.
In de avond moest ik bij Jimmy haar thuis wachten tot mijn vader terug richting thuis kwam en mij zou oppikken, die vier Filipijnen waar ik de naam niet echt goed van ken hadden na lang twijfelen besloten om nog niet terug naar Bangkok te gaan en bij Jimmy te blijven slapen, dat was misschien de beste keuze want zo laat nog terug gaan op deze feestdag is ook maar niets. Dus daar zaten we weer met z’n alle waar de dag was begonnen aan een tafeltje buiten voor het huis van Jimmy met een hoop eten en drinken, alleen had ik nu zoveel last van de muggen dat ik van binnen naar buiten moest lopen. Ze zaten soms wel met vijftig rond mij te vliegen terwijl niemand anders er last van had.