woensdag, januari 04, 2006

30 december 2005

ik had geen zin om nog een dag snotterend en hoestend op school door te brengen, en dan raar bekeken te worden als je je neus zou snuiten en het daarom stiekem doet. Daarom ben ik op eigen initatief thuis gebleven en mij heb daar zonder blikken of blozen mijn neus gesnoten. Heerlijk!
Ik vroeg me af wat mijn vader vandaag in de avond zou doen, het werd al snel duidelijk toen ik we onderweg waren, maar deze keer was het een andere weg als normaal, we gingen blijkbaar Jimmy ophalen, en haar nichtje ging ook mee. Alleen maar om te eten? Gaat mijn vader ze echt elke avond mee nemen om te eten zodat hij en ik niet al stil zwijgend tegen over elkaar zouden zitten? De volgende vraag werd mij door Jimmy gesteld, wat wil je eten? Maakt mij niet was mijn antwoord, “up to you” het gene wat ze duizenden keren tegen mij zeggen. Jimmy had snel haar keuze gemaakt en we gingen naar het restaurant met de aqariums waar ze pizza en spaghetti en van alles hadden. Ik heb het maar bij een slaatje met heerlijke saus gehouden, net zoals mijn vader en Jimmy zelf.
Terug naar huis dacht ik, maar ik ben ondertussen te weten gekomen dat ik dat niet meer moet denken, want iedere keer als ik dat denk gaan we ergens naartoe.
Deze keer gingen we met zijn vieren naar de jaarmarkt die al sinds kerstmis bezig was in Nakhon Nayok. Er was een gedeelte echt markt en een gedeelte kermis. Op de kermis hebben jimmy en ik ons geamuseerd met eerst te schieten op een schietschijf met een geweer op luchtdruk met een laser (wat een details) ik was er redelijk goed in, het tweede wat we deden was met dartspijltjes op ballonen gooien, en dat was leuk. Als prijs hadden we een zakje borrelnootjes gekregen. Toen was er ook nog een hele grote stand van het rode kruis ofzoiets waar mijn vader een hele boel bonnen voor had, je moest er plastieken potjes uit het water vissen en dan kijken wat je gewonnen had. Niemand van ons vier had een grote prijs, en dat kon een tv of een fiets of ik weet niet wat zijn. we zijn allemaal met mandjes en doosjes melk en grote zakken borrelnootjes naar huis gegaan.
De rest van de markt was dus markt, en het was er zooo druk, ik ben er echt niet meer gewoon aan, en zeker niet aan voorkruipen, hetgeen wat die Thaise jongen deed toen ik een ijskoude chocolademelk wou kopen, mmm choco, ik krijg er weer zin in.