woensdag, januari 04, 2006

2 januari 2006

vandaag ging ik dus met mijn vader naar Authaya of zoiets, ik heb er geen idee van hoe je het schrijft. Maar swat, het is de hoofdstad van Thailand voor dat Bangkok het werd. Er hangt dus een hele geschiedenis aan en dat kan je daar ook zien.
maar natuurlijk kon mijn vader niet alleen met mij gaan omdat hij dan waarschijnlijk dacht dat ik mij zou vervelen. Mijn neefje die nog steeds bij mijn grootouders was ging mee, dat is wel een grappig manneke. Ook had mijn vader het idee gekregen om Paula mee te vragen, yes! Dus eerst gingen we op weg naar Paula haar huis. En dan rechtstreeks door naar Authaya. Daar aangekomen bleek het een echte toeristische plaats te zijn om dat ik weer eens omhoog moest kijken om iemand zijn gezicht te zien, Thaise mensen zijn dan meestal ook even groot als mij en de buitenlanders zijn altijd groter. Ook liepen er een heleboel olifanten rond, je kon ze voor veel te veel geld voor acht minuten berijden, dat hebben we dus niet gedaan. We hebben ze wel eten gegeven dat was plezant, ik was juist die olifant eten aan het geven die een loopneus had. Jakkie. Er was nog een hele grote markt met allemaal souvenirs waar ik niets van heb gekocht, ik moet niet altijd met iets naar huis komen he, en al de souveniers in Thailand zijn overal hetzelfde, hoewel daar toch een heel mooie handtas ophing die ik nog nooit ergens had gezien.
We liepen er een beetje rond, keken naar de ruïnes van wat ooit een paleis of zoiets was geweest en gingen dan verder. naar een tempel, jakkie. En omdat het nieuwjaar is geweest was het er zooo druk! Niet normaal, alle thaise mensen liepen zoals ze dat hier doen drie keer rond de tempel en gingen dan tegen een grote bel slaan die daar ophing. Heeft iets met boedisme te maken. Bij die tempel was niet alleen het thaise boedisme aanwezig, er waren ook kleine tempeltjes van China enz. ik moet zeggen dat die veel interessanter zijn, zij hebben niet die stijve hark boedha maar een dik vrolijk mannetje.
Onze dag ging verder in een gebouw dat een veel te lange titel heeft om te onthouden, maar het was een soort van kunstencentrum met heel veel winkeltjes. Er was ook een soort van tentoonstelling over weven. Was wel intressant. En voor ik het wist was de dag weer over.