maandag, februari 06, 2006

26 januari 2006

Ik dacht gisteren dus dat we om vier uur gingen vertrekken, ik had gelijk, vier uur ’s morgens!! Dus voor de allereerste keer werd ik wakker gemaakt door mijn vader, hij stond aan de andere kant van mijn slaapkamerdeur mijn naam te zeggen, niet schreeuwend en ook niet fluisterend en daar ben ik van wakker geworden. Het was dus de dag waarop mijn moeder haar diploma in handen kreeg van de universiteit, waarschijnlijk haar tweede diploma. Maar het was ook de verjaardag van mijn vader hoewel daar de hele dag niet veel van te zien is geweest. Dus daar zaten we dus in het donker rond half vijf ’s morgens in de auto op weg naar ik weet niet waar, natuurlijk waren we niet de enige, mijn moeder haar zus met haar zoontje waren er ook bij met een groot boeket namaakbloemen, we zijn ook nog gestopt om twee collega’s vrienden op te halen. En hierna zijn we onmiddellijk doorgegaan naar Bangkok, naar een plaats waar er allemaal zo een mensen rondliepen met lelijke boekten of knuffelbeertjes op een stokje en dan nog heel veel wit geklede personen met een soort van muskietennetjas aan. dat waren de personen die hun diploma kregen, ik zal ergens een foto proberen vast te krijgen hoe dat eruit ziet. En er zijn genoeg foto’s om vast te krijgen, dat is eigenlijk alles wat er gebeurt is vandaag, foto’s nemen, een paar keer voor dat mijn moeder haar diploma had met verschillende mensen familie met en zonder boeketen. Toen nadat ze haar diploma had, bij de fontein voor het grote bord ook weer met en zonder boeketen vrienden familie… dan nog een keer op de straat waar zo een soort van bloemenkrans stond en op de achtergrond één of ander belangrijk gebouw, ook weer met en zonder boeketen, familie en vrienden. Een heel gedoe dus. Maar van voordat mijn moeder haar diploma had en en nadat ze dat had zat zeker acht uur, en in die acht uur hebben wij haar achtergelaten bij een paar van haar collega’s die blijkbaar ook hadden gestudeerd. En wij zijn ondertussen naar de zoo gegaan die daar in de buurt was. en dat was leuk. Het was al een heel tijdje geleden dat ik in een zoo ben geweest, zeven acht jaar ofzo, en deze keer ging ik ook nog andere dieren zien als anders. Het ging daar van tropische vogels tot nijlpaarden tot een zwarte panter tot giraffen tot een witte tijger en tot een geit. En zo groot was die zoo niet eens. Geweldig om al die beesten te zien. en omdat het niet zo een grote zoo was waren we er ook rap doorheen waardoor we nog een hele tijd moesten wachten op ik weet niet wat. En toen waren we eindelijk weer thuis waar alles gewoon verder ging, een fotootje hier een fotootje daar, misschien was het omdat mijn moeder haar haren had laten doen en ze dat niet rap opnieuw kon maken, wie weet.