dinsdag, maart 14, 2006

14 maart 2006

zaterdag bevond ik mij in de hemel, ik werd voor het minste beetje bediend. heb op een kamer met airco gelegen en had 24uur internet dat supersnel ging en had hopen nieuwe films die ik nog niet gezien had maar vooral een stukje thuis die in de vorm van belgische chocolade kwam kan het nog beter?
zondag ben ik met de familie waar ik bij verblijf naar de kust gegaan, het was die vieze zee waar ik de allereerste keer ook was gegaan, maar we gingen precies daar omdat ze daar familie hadden. heel mijn tijd in thailand ben ik nog nooit zoveel mensen tegengekomen die vloeiend engels spreken in zo een korte tijd. wel de hele familie waar ik bij verblijf spreekt engels en al die hun vrienden spreken engels. geweldig voor mij want die thaise taal ga ik denk ik nooit onder de knie krijgen, spijtig maar het kan niet anders.
ik zat daar op zondag dus bij die familie van mijn tijdelijke gastfamilie, ik had vooral met de vriendin van mijn tijdelijke gastmama zitten babblen, maar toen vertrok iedereen zodat ik niets te doen heb waardoor mijn tijdelijke gastmama zich waarschijnlijk schuldig begon te voelen, daarom heeft ze haar chauffeur bevolen om mij een beetje in de mercedes rond te rijden zodat ik de omgeving zou zien, dat was natuurlijk een voordeel voor mij met de airco in de auto want het was nogal een warme dag.
op maandag ging dan eindelijk het english camp van de thai airlines beginnen. en mijn ergste schrik kwam uit, ik zat samen met de ene afser die ik het minst kan uitstaan, toto.
maar zoals je hier altijd in thailand moet denken, we maken er het beste van.
ook zou ik vandaag naar mijn defenitieve tijdelijke gastfamilie gaan, ja ik weet het het spreekt elkaar een beetje tegen, maar zo is het nu eenmaal. het is er heel leuk, het is ook in bangkok maar het is een appartement waar een hele familie woont, een gezin per verdieping, heel leuk dus bij familiefeestjes, een verjaardagsfeestje bijvoorbeeld, dat was er maandag dus, mijn tijdelijke gastzus zas jarig, ze werd 17. en heel de familie was aanwezig om te zien hoe ze de kaarsjes uitblies.

het blijkt dat wij echt gaan moeten lesgeven op dit english camp, we krijgen wel hulp van stewards en stewardessen die ook leerkrachten zijn, plezant! en natuurlijk spreken ze allemaal vloeiend engels, ze vroegen mij trouwens ook waar ik mijn engels had geleerd omdat het zo goed was, jaja dat moet ik toch even vermelden he. :-)
het is moeilijk om de groep van kinderen rustig te houden, en daar bedoel ik mee dat ze de boel niet afbreken, het is namelijk een groep van 7 tot 13 een heel leeftijdsverschil waardoor je spelletjes kan doen die de enen fijn vinden en de andere weer niet. maar vandaag (dinsdag) is dat grotendees opgelost, ze hebben de groep namelijk opgesplitst, ik doe de groep van 10 tot 13 jaar en toto de kleintjes, een heel gedoe geloof mij, ik werk samen met een thaise man die 8jaar in amerika heeft gewoont, hij gaf me al meteen werk om een opdracht/spel te verzinnen voor de volgende dag. dat is dus bingo geworden maar dan met engelse woorden en gecombineerd met pictionarie. het was wel plezant.
we zullen zien hoe het hier afloopt op dit gedoe.