vrijdag, maart 17, 2006

17 maart 2006

het is vrijdag, het weekend staat voor de deur. en het was er meer dan tijd voor, die thaise kinderen kunnen soms wat moeilijk zijn om mee te werken. die zijn dan ook zo verlegen! vandaag was er zelfs een meisje dat verplicht werd een tekst voor te lezen, ze was zo stil, en toen is ze huilend naar huis gegaan, gewoon omdat ze moest voorlezen, maar dat is we het ergste geval.
ik moet dus ook zelf lesgeven, elke dag gaat het beter, de eerste dag had ik dus een soort van bingo gedaan, de tweede dag moesten ze met elkaar dueleren en zo comparison leren, de derde dag had ik hen zelf een stukje laten schrijven waar ze de past tense bij moesten gebruiken, de vierde dag, vandaag heb ik hen gewoon een tekst gegeven die ze moesten lezen en dan zou ik vragen stellen, maar omdat die een motivaitie nodig hebben om iets te zeggen had ik in de morgen een grote zak snoep gekocht en iedere keer als iemand een antwoord gaf kreeg die snoep. heel veel hielp het niet maar het ging beter. de namiddagen zijn nog steeds dezelfde thaise choas die ik nog altijd niet aankan, het is gewoon geregelde chaos, iedereen doet wat die wil en niemand weet wat iedereen doet maar op een of andere manier komt alles altijd in orde. echt niets voor mij. er was een namiddag waar we naar een kindermuseeum zijn geweest, dat was wel leuk, daarna zijn we naar een plaats geweest waar er heel veel vlinders rondvlogen, ooo er waren er schitterende bij. vandaag was de activiteit zwemmen, en dat was gewoon grappig om te zien, er waren mensen bij die eerder hun pyjama aanhadden dan hun zwempak.