dinsdag, mei 02, 2006

27 april 2006

ik had maanden geleden dus besloten om vandaag naar de nieuwe luchtgaven te gaan met een groep van AFS. Maar dit zou Thailand niet zijn als mijn familie juist op die dag besluiten naar Phuket te vertrekken. Ze doen bijna het hele jaar niets, dan maak ik maar mijn eigen plannen en juist op die dagen besluiten ze wel iets te doen. waarom!?
Maar goed Phuket kan ik niet langs mijn neus laten voorbij gaan en om 4uur ‘s morgens vertrokken we, net zoals mijn grootmoeder. zij ging dus ook mee. Net zoals die vervelende vriendin van mijn moeder met dochter en zoon. Oei oei dat ging iets worden.
De eerste zes uren van de rit heb ik geslapen , we hebben in die tijd ik weet niet hoeveel tankstations aangedaan waar ik steeds bij wakker werd. We stopten daar niet om steeds te tanken, maar voor de wc’s die daar zijn of de kleine winkeltjes waar je vanalles en nog wat kunt kopen, vooral snacks.
Om tien uur waren we eindelijk ergens gestopt om te eten, het was een brunch en er was keuze tussen rijst en noedels. Ik had zo een honger en er was niet echt iets naar mijn zin ik heb dan uiteindelijk groenten met garnalen gegeten..
Hierna ging de rit weer verder en nog steeds ging dit van pompstation naar pompstation. Bij eentje later in de dag zijn we bij eentje gestopt en hebben we daar een heleboel snacks gekocht, ik heb het bij een cola gehouden met en lekker ijsje. Het was wel grappig want later zat iedereen in de auto snacks te eten, het leek wel een schoolreisje.
Het was ondertussen half zes, mijn vader was aan 1 stuk aan het doorrijden met die kleine pauzes aan de tankstations, dit was te zot! En dat vond de auto ook omdat die er het op een staken zette.
We vielen gelukkig in panne voor een huis op een weg waar bijna geen huizen stonden, en thaise mensen blijven thaien dus even later zat mijn vader achterop de motor van van de mensen die in dat huis woonden om naar een autowinkel te gaan om het stuk te kopen dat kapot wa aan de auto. Na een uur was hij terug, nu moest hij nog beginnen de auto te reparen. Ondertussen was de plaatselijke kat al een paar keer in de dauto gesprongen om zich daar te verstoppen. De avond viel en de mensen in dat huis hadden mijn vader al een zaklamp gegeven om iets te kunnen zien. en toen het helemaal donker was was het daar geweldig, ik dacht dat er al veel sterren te zien waren in Nakhon Nayok maar daar was het schitterend! En daar boven op kwam dan nog eens dat er heel veel flikkervuurvliegjes rondvlogen tussen de bomen en struiken, een onvergetelijke avond dus.
De auto was af om stipt acht uur ’s avonds en dus konden we weer verder, nu bleek dat we nog een halfuurtje moetsten rijden (stom he) om op onze bestemming van de dag aan te komen. het was familie van de vriendin van mijn moeder. Ik had de hoop al helemaal opgegeven voor een hatel aan zee toen die vriendin en haar kinderen de weg begonnen te wijzen waarbij ze het verschillende keren verkeerd hadden.