woensdag, augustus 10, 2005

10 augustus 2005

vandaag was er de grote parade en het einde van de spelen, morgen zal er een of andere officiële dag zijn en vrijdag is er vrij omdat het dan de verjaardag is van de koningin en dus ook moederdag. Ik heb heel de dag in de vip tent gezeten, als dat niet plezant was. J
en de parade was wel leuk om te zien, al de studenten waren bij hun kleur en kwamen per kleur het veld op, van voor liep er steeds een vertegenwoordiger, dan een bord met de naam op van hun groep en dan de cheerleaders en dan iets speciaals, bij blauw was dat een kar met een meisje in het blauw(de kleur waar ik bij ben) op die iemand (een belangrijke meneer) een fruitmand heeft gegeven. En dan kwamen al de studenten van die kleur. Maar helemaal voorop aan de stoet liep de schoolfanfare.
Toen was er nog een of andere ceremonie waar er iets werd gelezen waar ik dus niets van heb verstaan. En raad het of niet maar toen kwam de vlam binnenlopen. Het waren bijna de olympische spelen.
En toen was er hardlopen, de 100 meter, de 200meter, de 1000 en zoveel meter, estafette lopen, en steeds vier keer want je had dan de jongste meisjes, de jongste jongens, de oudere meisjes en de oudere jongens. En ze kregen ook allemaal een medaille, maar dat was nog het meest rare aan het allemaal, ze stonden dus op hun 1 2 of 3 kregen hun medaille van een leerkracht om hun nek, en meestal nog voor ze van het podium af waren, hadden ze die al terug afgedaan omdat ze die terug moesten afgeven omdat de school maar vier medailles had van elke kleur J. Het was dus allemaal voor de show. Ik heb trouwens ook één keer medailles mogen geven.
Er liep trouwens nog een wedstrijd door heel dat gedoe mee, de cheerleaderwedstrijd en daardoor kwam het dat er constant muziek en gedans was. De blauwe ploeg heeft die prijs uiteindelijk gewonnen. Het zal wel erg zijn als het niet zo was, de blauwe cheerleaders hebben zelfs in de stromende regen staan dansen. Het was eigenlijk komiek om te zien, de blauwe cheerleaderteam werd door een jongen geleid, en die jongen is homo van kop tot teen en die staat daar dan met zijn kont te zwaaien, echt grappig, hij doet het zelfs beter als al die meisjes samen. Het gele cheerleaderteam was laatste, ze hadden enorm lelijke kleren aan die mij aan carnaval deden denken, ook hadden ze schoenen aan waar ze precies op hun tenen liepen, ik weet niet hoe ze daar op gedanst hebben. En het rode team kreeg heel veel commentaar omdat ze heel sexy waren gekleed, ze hadden als bloes iets aan dat hun buik helemaal blootgaf en hun schouders, amaai amaai, ik wist niet dat dat hier kon. J
Na de hardloop wedstrijden en in de namiddag was er de laatste voetbalmatch, geel tegen rood, ik heb helemaal voor geel gesupporterd (daar zaten de meeste plezante mensen in), maar het mocht niet zijn rood had een veel te sterke verdediging en geel een veel te zwakke verdediging. Ik denk dat de score 5-2 was.
En helemaal op het einde was er het uitreiken van de bekers, die net zoals de medailles op het einde moesten ingeleverd. Het gele team stond laatste, met maar een vijftal bekers, het blauwe team stond tweede met een tiental bekers en het rode team stond helemaal aan de top met een twintigtal bekers.
Wat ik nog niet gezegd heb is dat in de middag ik weer ben uitgenodigd geweest om met de leerkrachten mee te gaan eten, deze keer waren het de sportleerkrachten, we zijn naar het meest populaire restaurant in parkplee geweest, en daar heb ik sukie of zoiets gegeten, een soort noedel met zeedingen in, kleine inktvissen enzo. En ik heb ook een beetje van het Thais bier geproefd, is niet veel anders dan een ander bier.
Ik denk dat ik nu zowat alles heb gezegd wat er vandaag is gebeurt, de dag duurde precies twee dagen, zoveel is er gebeurt.
Oh, ik ben nog iets leuks vergeten te vertellen, de muziekleerkracht deed de commentaren, en hij kon het niet laten om af en toe bericht te doen over mijn bezigheden, hij heeft zelfs aan iedereen vertelt dat ik voetbal pas intressant vind als het geregend heeft, natuurlijk kreeg ik dit allemaal pas te horen toen Jimmy bijna op de grond lag van het lachen.