zaterdag, november 19, 2005

15 november 2005

ik ben naar school geweest vandaag, maar voor de rest weet ik niet veel meer wat er gebeurt is. misschien omdat ik weer in slaap ben gevallen op een stoel in de leraarskamer om dan wakker te worden met nog een slapende arm die ik niet kan bewegen. Na school daarentegen, of beter gezegd nog steeds op school maar na de schooltijd moest ik weer een hele lange tijd wachten. En toen zei jimmy plots, kom we gaan vertrekken. Watte? Ja winkelen. Winkelen voor wat? Kleren. Blijkbaar moesten jimmy en mijn advisor nieuwe kleren hebben voor loy krathong morgen. Maar toen ik eindelijk besloten had om mee te gaan zie mijn advisor dat ze niet kon geloven dat ik meeging, en ik vroeg naar meer uitleg, wel ja, ik wil wandelen en ik geloof niet dat jij lang kan wandelen zei ze.
Waar halen die thaise mensen die gedachten toch vandaan, het zijn de thaise mensen die helemaal niet van wandelen houden, er zijn hier zelfs leerkrachten die hun motor voor honderd meter afstand gebruiken. Ik heb dan maar geantwoord dat ze niet eens wist hoe wij in Belgiƫ winkelen dat we soms een hele dag lopen te slenteren in een stad met zakken vol met dingen die we juist gekocht hebben. En toen had ik maar besloten dat ik beter op school kon wachten om naar huis te gaan, misschien omdat ik het een vervelende opmerking van haar vond, maar misschien meer omdat juist mijn vader terug kwam van ik weet niet waar met in zijn hand thais snoepgoed dat die in mijn handen duwde. Mmm. Maar het duurde nog lang niet dat we naar huis gingen. En ik heb mijn tijd in het lokaal van mijn vader doorgebracht waar een hele groep studenten en leerkrachten dingen met bananenbladeren zaten te maken. Zal wel iets te maken hebben met morgen zeker. en toen we eindelijk naar huis gingen bleek de leerkracht informatica ook mee te gaan, waarom dat? Bank had een spelletje van harry potter dat die niet geinstaleert kreeg op de computer, ik heb mij daar gisteren ook aan geamuseerd zonder succes, en dat kwam die leerkracht even oplossen.