vrijdag, november 11, 2005

8-9-10 november 2005

maandag had ik mij stierlijk verveeld op school, en ik zag het echt niet zitten omdat dinsdag over te gaan doen daarom ben ik gewoon niet opgestaan omdat ik weet dat ze mij toch niet durven wakker te maken. Is misschien een beetje misbruik maken van de situatie, maar naderhand gebleken was het juist wat ik nodig had, het huis helemaal voor mij alleen. Buiten dan dat de grootmoeder even binnen en buiten loopt om iets te doen. ik heb mijn was gedaan en al dansend geleerd (had juist de film shall we dance bekeken.) maar heb ook de Amerikaanse pannenkoeken gemaakt die verbazend lekker waren. Natuurlijk heb ik er nog over gelaten om in de avond aan mijn broertje en zusje te geven, ze vonden ze ook wel lekker.
Woensdag was ik dus weer zo fris als een hoentje om naar school te gaan, en zoals ik al zei was die dag verlof juist wat ik nodig had. School was weer even plezant. Ik heb de lessen “gevolgd”, dat betekend dus in de verte gestaard en af en toe iets doen dat ik hier nu nuttig vind en verbazend genoeg, af en toe weten waar ze over bezig zijn. bij biologie waren ze een heel lesuur in een microscoop aan het staren naar stukjes wortel van een plant. Was wel leuk om te zien. na de school toen ik weer zat te wachten in de leraarskamer (denk ik) kwam het gesprek plots op iets gaan uiteten. En dat zijn we na lang babbelen ook gaan doen, het was in dat restaurant waar ik de allereerste schooldag ook ben geweest, we hebben pizza gegeten, blijken ze daar ook te hebben. Het was wel een redelijk goede pizza, maar niet te vergelijken met de pizza die we thuis (België) altijd bestellen via de telefoon.
maar vandaag was er weer een dag school. en ik heb de lessen weer mee gevolgd, het was deze keer wiskunde, euh nog een les waarvan ik niet weet wat die inhoudt en toen boedisme, iets wat ik niet erg plezant vind omdat je de hele les op de grond zit terwijl je klasgenoten van die boedistische gebeden opzeggen, maar na die gebeden was er eens iets anders, meditatie, dat was nu eens wel plezant, je zit ineens in een hele andere wereld en vergeet waar je echt bent. Toen dit gedaan was zie de leerkracht dat ik er lovely uitzag als ik dit deed. Wat is dat hier toch met die leerkrachten en hun complimenten? Over de hele dag moest je ook uitkijken dat je geen papiertjes op je rug had plakken met lelijke mannetjes op, Mang een meisje van mijn klas vond het namelijk grappig om dit te doen, ik heb ze weer eens wat aangeleerd he.