dinsdag, januari 17, 2006

13 januari 2006

kinderdag, ik moest geen uniform naar school aandoen, dat was al een goede start. Op school aangekomen was het wel heel raar om te zien, er waren groepjes rappers, chichikes en hoewel vandaag je kon dragen wat je wou waren er nog groepen die dezelfde kleur T-shirt aandeden. Er waren ook een heleboel van mijn klasgenoten die te laat aankwamen omdat ze hun haren nog moesten doen. een heel gedoe dus daar op school, er waren mensen met hoeden bij en er kwamen ineens piercings te voorschijn.
Er was voor vanalles gezorgd, gratis eten, ijs, drinken, frieten. En er waren ook universiteitsstudenten uitgenodigd om een concert te geven. Dat is eigenlijk ook alles wat er gebeurt is. was wel plezant.
Na school dacht ik natuurlijk naar huis te gaan, maar daar was ik weer mis. Ze vonden het blijkbaar niet nodig om mij te zeggen dat er een niewjaarsfeestje was na school voor leerkrachten en familie. Ik ben er pas achtergekomen nadat ik aan een leerkracht had gevraagd waarom ze tafels aan het klaarmaken waren, toen moest ik vragen waarom er een feestje was, en toen voor wie. En toen wist ik pas dat ik hier de hele avond nog ging zitten. Waarom kunnen die thaise mensen niet even de moeite nemen om dat een dag op voorhand te zeggen?
Het was een feestje waar kinderdag werd gevierd, nieuwjaar en natuurlijk het winnen van dat dreamschool gedoe. Er waren zelfs vip-personen, en wie mocht dat wel zijn, het was de agent die elke morgen voor de school staat auto’s tegen te houden en de postbode die de post brengt. Rare vippersonen vond ik zo.
Het was nog een fijne avond geworden, er was een dochter van een leerkracht die redelijk goed engels kon spreken, dus ik had nog iemand naast jimmy om tegen te praten.