maandag, februari 06, 2006

31 januari 2006

toen we in de morgen wakker werden konden we zien hoe luxueus ons hotel eigenlijk was, buiten dan de veel te harde bedden en het feit dat er geen lift was. maar al bij al zag het er allemaal goed uit. In de morgen zag ik ook plots dat er overal mensen rondliepen (afsers) die ik niet kenden, dat zullen de mensen van het noorden en noordoosten van Thailand zijn. maar nog steeds was de groep niet compleet, zo bleek er een belg nog niet te zijn waarvan je het merkte als hij er niet was. maar toch vertrokken we al naar onze eerste bestemming. Één of andere school, dus wij daar naar toe. Het was een school zoals we ze hier zoveel in Thailand hebben. Wat we er precies gingen doen wist ik niet, maar natuurlijk was er voor eten gezorgd, en toen we daar zo zaten kregen we ook gezelschap van Chris van wave 1, hij blijft nog drie weken in Thailand en gaat dan naar huis, het gaat toch rap he. Toen die brunch gedaan was gingen we ergens naar toe in de school zelf, ik heb daar niet veel van gezien want het was mij daar te druk, en omdat ik zo een beetje afgezonderd stond met andere afsers kwamen er een heleboel thaise studenten met ons babbelen in opdracht van hun engelse leerkrachten. Naderhand ben ik toch even in dat ander ding gaan kijken en bleek het dat je daar van alles kon maken en proeven zoals euh thaise dingen.
En nog steeds was de afs groep niet compleet, maar gingen we wel weer verder, deze keer vertrokken we naar het spa. En alleen maar te weten dat we naar een spa gingen voelde goed aan. daar aangekomen kregen we meteen een zuiverend drankje dat niet te drinken was en iedereen gaf het maar door aan de volgende. Daarna kregen we de keuze van welke behandeling we konden doen, er was het stoombad, een gezichtsbehandeling, een voetmassage, een massage voor rug en al die spieren en acupunctuur. Ik had voor de massage gekozen, het was een andere afser die dat bij mij deed, hij had dat daar eventjes geleerd. Het was geweldig, heel mijn schouders waren helemaal los op het einde, het was wel pijnlijk geweest soms, maar in de goede manier. We zijn tot in de vroege avond in het spa gebleven, al was het maar om van vogeltjes te genieten. maar er is altijd een tijd om door te gaan, door te gaan naar het avondeten dat we in de school kregen waar we vroeger al waren geweest. Blijkbaar ging dit buiten door, en toen we door de boog liepen kregen we allemaal een soort van shirt van het afs kamp die we moesten aan doen, en toen moesten we een nummertje nemen en aan hetzelfde tafeltje gaan zitten, die tafeltjes waren trouwens heel klein en stonden op twee lange rijen. Overal stonden kaarsjes en lampjes. Er stond een groot podium van voor waar van alles op ging gebeuren. Toen we aan ons tafeltje zaten stond er een grote zilverachtige kom langs ons met water en rozenblaadjes. En toen werd ons eten met een hele processie met lichtjes opgediend, er kwam een meisje in Thaise kledij bij ons zitten, zij was onze dienster voor de avond vermoed ik want ze heeft niets van eten aangeraakt wat maar heel raar is voor een thai. De show was ook geweldig, het ging van goede Thaise muziek naar heel langzame thaise dans tot een heel raar beest op het einde. En om de hele avond af te sluiten hebben we met die grote groep ongeveer vijftig luchtballonnen met kaarsjes de lucht in gestuurd. Een schitterend zicht, en als je lang genoeg kijkt weet je op het einde niet als het een luchtballon is of een ster.
En onmiddellijk na al het vuurwerk en ballonnen zijn we de bus ingestapt om het feestje verder te zetten in het hotel. En dat hebben we gedaan, maar nog waren er groepjes, is ook niet moeilijk met zo een grote groep, maar er was een rookkamer en een niet-rookkamer in het hotel om te feesten. Ik zat in de niet-rookkamer te kaarten met andere, ik heb hier een paar heel leuke nieuwe kaartspelletjes geleerd.