donderdag, maart 23, 2006

23 maart 2006

vandaag was de laatste dag dat ik les moest geven, morgen gaan we nog naar de zee en dan is het hier voor mij gedaan, en eerlijk gezegd, het kwam geen seconde te vroeg. Het zit namelijk zo, je hebt Thailand, en dan heb je Bangkok, en Bangkok is een heel ander land in Thailand. De mensen zijn h ier zo anders, alles is hier zo anders, in de negatieve manier anders. Dus nog even vol houden hier en ik zit weer lekker thuis waar er frisse lucht is en je gezicht op het einde van de dag niet altijd plakt van de vervuiling. maar ik wil je ondanks alles toch graag vertellen wat er de afgelopen dagen is gebeurt.

Dinsdag was er iemand anders die met mij voor de klas ging staan, en ik moet zeggen hij was zo veel meer fun, maar het nadeel was dat er meer werk op mijn schouders belanden. hij wist totaal niet wat te doen, maar alles is op zijn pootjes terecht gekomen.
Dinsdag was er in de namiddag de artclass, en deze keer was het plezanter als vorige week vooral omdat de kinderen nu kleurtjes hadden in plaats van alleen een potlood. shandy (een meisje dat vrijwilligers werk moet doen van haar school) en ik hebben ons de hele middag geamuseerd met tekeningen te maken van leuke mannetjes, zij tekende ik kleurde ze in, ik zal later een foto op de site zetten. na 'het werk' zijn Toto, mijn tijdelijke gastzus, de leerkracht kunst(universiteitstudent) en ik naar het winkelcentrum gegaan, daar hebben we japans gegeten, de universiteitsstudent had getrakteert met het geld dat hij had verdiend van het les geven. leuk!
op woensdag zijn we de hele dag naar het wetenschapsmuseeum gegaan, dat was plezant, het was zoiets als technopolis maar niet zo goed en kleiner. maar heel leuk. er was ook zo een simulator waar het lijkt alsof je in de achtbaan zit of op de skies staat.
maar vandaag was het weer het serieuse werk, de les in de morgen was een beetje chaos, vooral omdat ik een te moeilijke tekst had gekosen voor hen, ze wisten het woord pensioen bijvoorbeeld niet, zelfs niet in Thai. in de namiddag was het weer koken , maar deze keer was het ook weer beter als vorige week omdat ze deze keer iets echt plezants gingen maken waar ik de naam niet meer van ken, maar het is iets dat je eerst in figuur moet kneden en dan kleur op doet en dan in glazuur dipt. een soort van Thai snoepje. en dat hebben ze dan mogen opeten met een stuk cake.
in de avond, ongeveer een uurtje geleden wou ik juist beginnen met een douche te nemen en mijn koffer klaar te maken zodat ik dat in de morgen niet meer hoef te doen, (en dan spreek ik over het koffer pakken en niet over de douche want dat doe ik elke morgen en avond.)
en toen kwam mijn gastmoeder mijn kamer op met een pakje. het was mooi ingepakt in papier met eenhoorntjes op. maar in het pakje zat een mooie tas van Thaiairways, zo ene die je op je reistas kunt hangen, heel handig en vooral mooi.
en even later kwam Toto zijn gastmoeder naar boven (want het is hier een apartement waar elk gezin twee verdiepingen heeft en de grootmoeder de bovenste verdieping) en zij gaf me nog heeeel veel dingen van UBC (zij werkt daar) het ging van een boek tot een pet en tas. ook heel leuk en handig, vooral omdat ik morgen nog zoveel dingen mee naar Nakhon Nayok moet zien te krijgen. we zullen zien hoe dat gaat gaan, maar eerst staat het uitstapje naar zee op het programma.