zondag, juli 24, 2005

21 juli 2005

om vier uur deze morgen zaten we met z’n alle in de auto op weg naar de vader van mijn thaise vader. Het was een lange rit waar ik het merendeel van heb geslapen. Toen we eindelijk daar waren zijn we eerst nog naar een thaise tempel geweest waar we gekeken hebben hoe monniken eten, ale dat is toch waar het op neer kwam. Maar toen ik eenmaal tegenover die vader van mijn vader stond dacht ik dat ik in het thaise bokrijk beland was, het huis zag er zo oud uit, maar er stond wel een tv. Echt raar, tegenover dat huis en over het brugje dat bijna uiten valt lag het familiebedrijf. Een kippen - vissenboerderij. Ik ben gaan zien en het was raar, de legbatterijen van de kippen waren boven het water gebouwd, de ongeveer duizend kippen zaten allemaal in een ijzeren getralied hokje waar ze hun kop uit kunnen steken om te eten of te drinken. En in het water onder de kippen zaten er een hoop vissen die allemaal boven kwamen om te eten. Amaai wat een zicht.