maandag, november 21, 2005

18 november 2005

omdat ik gisteren al niet naar school ben geweest dacht ik om vandaag dan toch maar mijn schooluniform aan te trekken, het was niet het uniform met de plooirok waar de plooien door mijn slechte strijkvaardigheid bijna helemaal uit zijn, maar wel het sportuniform dat we moesten aandoen. Maar toen ik de trap afliep zag ik dat mijn broer en zus nog steeds lagen te slapen en normaal gezien rond deze tijd al lang in schooluniform rondliepen om vijf minuten later te vertrekken op hun brommer om naar school te gaan. en als zij niet naar school gaan, dan kan ik ook thuis blijven. Dat heb ik dan gedaan, vooral omdat er eerder was gezegd dat we op vrijdag naar harry potter vier gingen kijken die nu in de cinema is. maar toen mijn broer eindelijk op was blek hij er niet veel zin in te hebben omdat hij veel te moe was naar zijn zeggen, ik heb hem dan op één of andere manier kunnen duidelijk maken dat hij gewoon veel te lui is. en dat vond hij dan weer een reden om vandaag wel naar de cinema te gaan. en toen hij zijn besluit had gemaakt liepen we alle twee naar mijn zusje die nog steeds lag te slapen en schudde haar wakker om te zeggen dat ze zich moest klaarmaken om te vertrekken. Goedemorgen! En even later zaten we in de auto met ons moeder om aan een bushalte te worden afgedropt, maar toen we daar stonden reed de bus ons gewoon voorbij! Wij zijn toen razendsnel terug in de auto gesprongen en de bus gevolgd, ingehaald en terug uitgestapt om een tweede poging om de bus te halen te wagen. En deze keer stopte hij wel. Een uur later kwamen we bij de cinema aan. toen we op weg waren naar de loketten om ons ticket te kopen kwamen we tot de conclusie dat ik de originele versie wou zien en zij de thaise versie. En omdat er geen engelse ondertiteling is bij de thaise en mijn thai nog lang niet goed is voor een film in het thais te gaan zien, en hun engels niet goed genoeg is, en helemaal niet gewoon zijn aan ondertitels te lezen hadden we maar besloten dat ik alleen naar de Engelstalige zou gaan en zij naar de thaise. Toch wel raar om te doen, maar we hadden geen andere keus.
De film zelf was niet wat ik er van verwacht had en vind het boek nog steeds meer de moeite.
Na de film heb ik nog getrakteerd op een pizza in de pizzahut, en het heeft weer gesmaakt. Ook voor mijn broer en zus die denk ik nog nooit in de pizzahut hebben gegeten omdat het eerlijk gezegd nogal duur is.
Toen hebben we onze dag voortgezet door in het winkelcentrum rond te lopen en zelfs onze weg kwijt te raken. We zijn ook bij een boekenwinkel gekomen die een heel departement engels talige boeken had, heerlijk ik heb weer iets te lezen.