dinsdag, december 20, 2005

17 december 2005

weekend. Wat staat er op het programma? Niet veel. Maar daar ging verandering in komen. Ik ging eens iets creatief doen. en met die gedachten heb ik mij buiten neergezet met mijn tekenmateriaal en het uitzicht van dat vervallen krot naast ons huis proberen te tekenen.
Maar toen ik juist goed aan de gang was kwam mijn broer af om te zeggen dat ik mij moest gaan wassen, stink ik dan? Ik heb mij deze morgen nog gewassen. Maar dat was het niet, we gingen naar dat feest dat gisteren vermeld was. om diezelfde reden hebben mijn vader en moeder en twee onbekende vrouwen heel de dag staan koken, zij waren blijkbaar verantwoordelijk voor een deel van het eten. Het ging een groot feest zijn. de achterbak van de jeep stond helemaal vol met potten en pannen met heerlijk eten, en daar moest mijn broer nog ergens gaan tussenzitten want we konden niet allemaal te samen in de jeep. En hij heeft de langste benen en geen rok dus pech voor hem, als ik mijn rok niet had aangehad zou ik naast hem gaan zitten maar ja.
Het rare aan thaise feesten, is dat de gasten aanwezig zijn voordat alle tafels en stoelen klaarstaan en gewoon even meehelpen alles klaar te zetten. En nog iets raar is dat de tafels op de ene helft van de weg gezet worden aan gebrek aan plaats in de tuin. Allemaal normaal hier!
Ik ben er achter gekomen dat de reden van het feestje een verhuis was, dat kon ik toch aan de cadeautjes en het lege huis zien. het was zoals ik al gedacht had, een redelijk groot feest met mensen die ik allemaal niet kenden buiten dan de collega’s van mijn moeder met kinderen die allemaal aanwezig waren, het was dan ook een collega die verhuisd was.
En kan je het geloven, hier in Thailand moet je niet voor een dj zorgen, je zorgt er gewoon voor dat er een karaoke aanwezig is en de avond is muzikaal gevuld, misschien niet altijd van de betere kwaliteit, maar hilarisch is het wel. De zangers gingen deze avond van de madam in de jeansbroek met een lelijk roos doorschijnende bloes met een nog lelijkere sjaal aan die zo een scherpe stem had tot de dikkere man met zonderbril en joggingpak aan die een heel rare zware zachte stem had. Entertainment genoeg! Zelf heb ik het niet gewaagd, misschien als er niemand aanwezig was of er meer buitenlanderswaren, dat ik het dan wel had gedaan.
Heel de avond heb ik met de thaise meisjes en mijn broer bij de jeep gezeten, ons daar een beetje geamuseerd met een volleybal die nogal redelijk vaak in de tuinen van andere mensen belanden, maar dat was toch beter dan stilletjes op een stoel te zitten dicht bij dat eten en drinken :-p .