dinsdag, december 20, 2005

20 december 2005

terug naar school, gelukkig heb ik zo van die dagen dat ik niet naar school ga om mijn strijk of was in te halen anders moest ik dat in de morgen doen en dus nog vroeger opstaan.
Op school is er weer niet veel speciaals gebeurt, buiten dan dat ik op het einde van de dag iets te doen kreeg, mijn advisor vroeg me of ik misschien kon helpen met een kerststal te maken uit piepschuim. Hoe gingen we dat doen? na overleg zijn we er uitgekomen en zijn we er aan begonnen. Ik heb mijn sneeuwpret toch nog gehad deze winter, of toch iets wat er op lijkt, heel het lokaal lag vol met piepschuimkruimels. Zo plezant! Er zat ook een meisje bij ons dat de hele tijd commentaar had op alles en nog wat, ze wist alles beter, natuurlijk had ik er niets van verstaan van alles wat ze zei, maar ik wist dat ze niets anders kon aan het zeggen zijn, maar het meest vervelende was dat ze mij niet bij mijn naam vernoemde maar als farang, buitenlander, precies alsof ze mijn naam niet wist. Van mensen die mij niet kennen vind ik het niet erg dat ze mij farang noemen, maar niet van mensen die mij wel kennen.
De stal is niet af geraakt, te weinig tijd want mijn vader stond er al om naar huis te gaan. thuis liepen mijn broer en mijn zus al door de tuin te rennen achtervolgt door de hond, wauw dat was de eerste keer dat ik ze zo actief zag.
In de avond stond mijn broer weer aan mijn deur, kin kauw nakhon nayok, we gingen weer in nakhon nayok eten, de straat met kraampjes, de reden vandaag was dat de gas op was, hebben we maar in één keer een nieuwe gasfles opgehaald.
Het was weer gefrituurde kip, mmmm maar wel weer met die plastieksmakende saus, maar deze keer heb ik die niet over mijn eten gegoten.
Op weg terug naar huis was het donker, er stonden weer veel sterren aan de hemel en het was redelijk koud, maar dat kan ook zijn geweest omdat ik weer in de achterbak van de jeep zat. mijn broer daarentegen vond het heel koud.
Toen we terug thuis kwamen had mijn vader plots het besluit genomen om de auto te gaan wassen !?! ok de auto was inderdaad heel vuil, maar om die dan zo laat in het donker te gaan wassen vind ik maar veeeeel te zot. Maar ze hebben het wel degelijk gedaan.
Toen zat ik gezellig met mijn broertje en zusje voor tv, want mijn broer had zo van die piepkleine papiertjes gekocht om zo vouwdingetjes te maken, dat was wel plezant, en ondertussen kreeg mijn zus de ingeving dat ze wel iets met mijn haar wou doen, ik heb haar maar laten doen, ik heb zelfs foto’s van het resultaat, het mag er zijn. moet misschien vaker vragen om mijn haren te doen.