zondag, mei 14, 2006

12 mei 2006

het is de zee dag. En dat wil dus zeggen dat we een grote tijd van de dag aan zee zullen zijn. alleen had ik echt geen zin om te zwemmen. Eigenlijk had ik wel zin om te zwemmen maar ik had geen zin om door dat zand te lopen met mijn thaise zwemkledij in het water te springen dan dat zoutwater te smaken en in mijn ogen hebben om dan plakkerig en nat uit het water te komen en je ergens in een hok met een bakje water te gaan wassen. Nee dank u dan blij ik fijn in een strandstoel zitten die we ergens gehuurd hadden. En dat heb ik ook gedaan, een beetje muziek geluisterd sudoku gespeeld geslapen. Wat ik niet heb gedaan is van het uitzicht genoten, we zitten dan wel in een toeristische streek, ik ben nog steeds met een thaise familie hier en dat betekent dat we naar een niet toeristisch strand gaan, een strand met vel te veel thaien, want het was er druk, en nog meer zwerfvuil. Ik vraag me echt af waarom ze niet even al hun vuilnis in een zakje doen en die zak in de vuilbak gooien. Nee dat strand lag bezaaid met papiertjes, blikjes, flesjes, doosjes. Afschuwelijk.
In de avond zijn we nog naar een tempel geweest, dit was niet het monniken gedoe, maar drie keer rond de tempel lopen dat eigenlijk wel plezant was, vooral omdat je moet proberen om je kaarsje niet uit te laten gaan die hele tijd. Probeer dat maar als je even rap moet lopen om de andere bij te benen. Hier was het uitzicht wel mooi die tempel met die verlichting en al die kaarsjes. Echt leuk. En in de verte hoorde we een bende honden janken, waarschijnlijk naar de volle maan :-) . maar Bank en bo dachten daar anders over, het blijkt dat als honden janken ze een geest zien. reden genoeg dus voor Bank en Bo om nog dichter bij hun moeder te lopen, ik daarentegen vond het hilarisch.